    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <615d7101$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@4...net>
    <615d80b4$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <zlwo9kmf58el$.dca3l3ahuqw7$.dlg@40tude.net>
    <615d8cdb$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
    <1nnb00ykp8uoi.9wwhkyqs9cq0$.dlg@40tude.net>
    <615d96f4$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <615da8c3$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <615de3ec$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <1gk6h7eso8qva$.12yvhqfyrmc3q.dlg@40tude.net>
    <615e0862$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <f1uyvghemkoq$.193me3vq5td3g.dlg@40tude.net>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Ucieczka strazniczki
    Date: Thu, 7 Oct 2021 03:04:38 +0200

    W dniu 07.10.2021 o 00:00, J.F pisze:
    > Czyli Hitler to dzielo Stalina?

    Nie zdziwił bym się, ale dowodów na to nie mam. Natomiast na pewno
    Stalin wiele zrobił, by Hitler rozpętał wojnę.

    > IMO to po 33 sie troche uklad polityczny zmienil, oraz militarny, i
    > stare slowa Stalina stracily na aktualnosci.

    Właśnie nie. Stalin potrzebował osłabienia Europy, która by go przyjęła
    jako oswobodziciela. W Krajach Europejskich zresztą ruchy komunistyczne
    były ość silne. Wielu by przyjęło Rosjan jako wyswobodzicieli.

    > Ale przeciez pakt RM przed tym nie zabezpieczal.
    > No chyba, ze Hitler wierzyl w moc traktatu.

    Hitler liczył na to, że po rozprawieniu się z Polską szybko poradzi
    sobie na Zachodzie i wówczas będzie na tyle silny, że Stalin się nie
    odważy.

    > Wiec IMHO - raczej bal sie tego, ze Stalin nam pomoze, i ze
    > polaczonych armii nie pokona.

    Trudno mi z tym polemizować, choć połączenie Polski i Rosji wydaje mi
    się mało prawdopodobne.

    > Tak samo?
    > Bo walka taka dluga, dlatego, ze to nie byly powazne sily.

    Ale większe by było poparcie społeczne. Ludzie mieli już dość wojny i
    nie chcieli popierać "Wyklętych". Nikomu nie chciało się walczyć tylko o
    to, kto tam w Warszawie będzie rządził.

    > Ale to jednak 3 tygodnie po podpisaniu R-M.
    > Ba - pierwotny termin ataku to byl 26 sierpnia - musieliby w trybie
    > alarmowym atakowac.

    Sądzę, że Stalin od początku nie miał zamiaru dotrzymać tej umowy.

    > Czy nie za bardzo wybiegasz?
    > O jakim poswieceniu mowa - przez USA/GB? To pare lat pozniej dopiero.

    Jakby Francja i Anglia w 1939 roku się ruszyły, to Niemcom by mogło
    trochę gorzej pójść. Rosja by ruszyła, ale czemu miałaby się zatrzymać w
    Polsce?

    > No i wlasnie o to chodzi.
    > Punkt pierwszy - zdobyc rope.
    > Punkt drugi - atakowac dalej, bo jak Rosjanom za duzo zostawisz,
    > to beda chocby 10 lat atakowac.
    > Generalowie zawalili pkt 1 i sie wdali w oblezenia.

    Leningrad można było po prostu zablokować. Moskwę też. Ale ze
    Stalingradem był o tyle kłopot, że spora rzeka nie za bardzo dwała się
    sforsować byle gdzie, a stała na drodze do pól naftowych. Choć z drugiej
    strony czy akurat w mieście ją łatwiej forsować?

    > No i nie zdawal sobie z tego sprawy, czy uznal, ze ZSRR okrojony z
    > zachodniej czesci nie bedie stanowil powaznego zagrozenia?

    Nie mam zielonego pojęcia.

    --
    Robert Tomasik