    From: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Towar niezgodny z umowa - 14 dni na odpowiedz ??
    Date: Fri, 04 Nov 2005 16:44:40 +0100

    "Michal Regulski" <k...@g...pl> napisał:

    >Dzis zadzwonili ze TV mial mala usterke i juz jest sprawny i moga mi go nawet
    >przywiezc do domu...
    Masz otrzymać odpowiedź na piśmie w ciągu 14 dni, więc przeciągaj
    termin i czekaj. Telefonem nic nie załatwią, bo nie mają podkładki. W
    grę wchodzi list polecony lub twoj podpis z datą.

    >Czy w takim wypadku musze przyjac ten swoj TV naprawiany ??
    Nie musisz, bo już złożyłeś żadanie wymniany na nowy. Nie prosiłeś o
    naprawę, zresztą naprawia wyłacznie serwis i to na podstawie
    gwarancji. Natomiast ty miałes prawo wyboru z czego korzystasz i
    skorzystałeś (wymiana). ZTCW nie można się wycofać z dokonanego wyboru
    i teraz zechcieć skorzystać z gwarancji (czyli naprawy).

    >Czy na podstawie tej ustawy moge sie domagac nowego sprzetu
    Tak. Jesli spełnienie twego żadania wymiany na nowy nie jest możliwe,
    to możesz zażądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy (czyli bierzesz
    kasę, dokładasz i kupujesz inny model).

    Artur Golański