    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Towar niezgodny z umowa - 14 dni na odpowiedz ??
    Date: Fri, 4 Nov 2005 21:29:21 +0800

    In article <dkfmpv$qqn$1@inews.gazeta.pl>, Michal Regulski wrote:
    > No i jest problem :(
    > Dzis zadzwonili ze TV mial mala usterke i juz jest sprawny i moga mi go nawet
    > przywiezc do domu...
    > Ale ja tam wyraznie napisalem ze juz nie chce tego modelu itp.
    > Czy w takim wypadku musze przyjac ten swoj TV naprawiany ??
    > Czy na podstawie tej ustawy moge sie domagac nowego sprzetu a dokladnie
    > innego modelu np. z doplata z mojej strony ??

    Nie bardzo. Formalnie możesz domagać sie wymiany, ale oni mogą uzasadnić
    konieczność wykonania naprawy zbyt wysokimi kosztami wymiany. Jeśli chcesz
    im napsuć trochę krwi, to zażądaj pisemnego uzasadnienia dlaczego nie
    wymienili. Jesli nie uzasanią, albo pdadzą powód niezgodny z Ustawą to
    możesz brnąć dalej, ale najpewniej skończy się to przed sądem.
    Alternatywnie, możesz poprosić o pomoc Federację Konsumentów - czasami sam
    ich autorytet wystarczy -> www.federacja-konsumentow.org.pl.

    --
    Marcin