  • Data: 2003-12-05 22:12:18
    Temat: Re: To do Ciebie złodzieju!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Boję się, że nie do końca jest tak, jak piszesz. Gdyby M$ tak zabezpieczył
    swoje programy, że nie dało by się korzystać z piratów, to ludzie z
    konieczności nauczyli by się konkurencyjnych programów. Tak na prawdę one
    wcale nie są gorsze, a niejednokrotnie lepsze. Używam OFFICE'a, bo tak się
    przyzwyczailiśmy. Jak pierwszy raz otwarłem OpenOffice, to się za głowę
    złapałem, co to za klamot. Po kilku dniach stwierdziłem, że wcale nie jest
    gorszy od MS Office'a w zakresie zastosowań, w którym ja korzystam. A po
    kiego grzyba mam drżeć, że ktoś mnie złapie?

    Zauważ jak jest z tymi programami LEX. Pozabezpieczali je tak, że w
    zasadzie spiracenie jest niemożliwe. No w każdym razie trzeba co miesiąc
    nowego pirata tworzyć, więc wielu sie nei chce. W pracy mam LEX-a, ale nei
    stac mnei, by sobie do domu kupić. To kosztuje coś koło 7.000 zł. No to
    nauczyłem się korzystać z sejm.gov.pl. Przy godeksach nei ma sprawy.
    Problem zaczyna się przy innych ustawach, bo czasem opeiram się na tym, co
    mam na dysku i sie okazuje, ze się zdezaktualizowało. Ale zasadniczo przy
    odrobinie wysiłku się da. A gdyby LEX-a dało sie piracić, to kilka osób by
    go kupywało legalnie, po to by mieć z czego te piraty robić i firma by
    zarobiłą wiele więcej.

    nie mówię już o tym, że gdyby ten program kosztował ze 200 zł na rok, to w
    parwie każdej firmie by był i zarobili by moim zdaniem o wiele więcej.