  • 1. Data: 2003-10-31 07:15:32
    Temat: Re: TPSA -> Nie pierwszy raz
    Od: Boban <t...@p...onet.pl>

    "Adam Płaszczyca" napisał(a):

> [...]
    cholery... nic nie wiedza
    >i mam im przyslac potwierdzenia wplaty, bo inaczej
    sad.

    >No i co? Bierzesz młodego adwokata, za zastępstwo
    >procesowe pozywający
    >płaci 8000zł, dzielisz się z adwokatem pół na pół i
    >się cieszysz.

    > .. i teraz gadasz.
    >
    > Stawki są ustalone odgórnie (maksymalne). Sądy cywilne z automatu
    > przyznają stronie wygranej tyle kosztów ile adwokat wyszczególni.

    Najpierw pisałeś, że stawki zastępstwa procesowego ustala minister w
    rozporządzeniu, teraz że jednak sąd. Twoje 2 powyższe stanowią cześć
    jakiegoś wywodu czy napisałeś bo ci się nudziło? Bo że sobie przeczą
    to zapewne się zgodzisz...
    Naprawdę jest tak, że minister w rozporzadzeniu ustalił stwaki
    minimalne, sąd ma prawo je zwiększyć do 4x a w wypadku spraw
    szczególnie skomplikowanych 6x. Aha, te stawki są zróżnicowane w
    zależności od wartości przedmiotu sporu. W przypadku kilkusetzłotowej
    faktury 8000 kosztów sadowych jest nierealne.

    Przepraszam za cross-posta ale może to pomoże skorygować bzdury przez
    ciebie rozpowszechniane z wdziękiem dziecka bawiącego się zapałkami.

  • 2. Data: 2003-10-31 10:51:49
    Od: Boban <t...@p...onet.pl>

    "Adam Płaszczyca" napisał(a):

    > Nie, nie zgodzę się. Naucz się czytać. Stawiki maksymalne ustalił
    > minister. Sąd je jedynie zasądza. Sąd, oczywiście może zasądzić, a
    > może nie i w granicach takich, jak minister ustalił. Z praktyki
    > sądowej - jeśli w pozwie jest stawka maksymalna, to sąd ją klepnie.

    Bzdurzysz do kwadratu i nic nie masz na poparcie swojej tezy. Sąd
    klepiący 8000 kosztów za sprawę o wartosci 300 zł istnieje tylko w
    twej radosnej twórczości.

  • 3. Data: 2003-10-31 13:22:23
    Od: Boban <t...@p...onet.pl>

    "Adam Płaszczyca" napisał(a):

    > Czyli sąd rejonowy dla Warszawy Pragi wydział II cywilny nie istnieje.
    > Interesujące.

    Dawaj szczegóły, jak najwięcej.