    From: "ra9om1ak" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż auta zarejestrowanego na bank.
    Date: Wed, 5 Apr 2006 21:42:13 +0200

    Użytkownik "mariozet" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:e115na$aku$1@opal.futuro.pl...
    > Mam pytanie dotyczące sprzedaży auta, które, przez to że kupowane było na
    > kredyt, w dowodzie rejestracyjnym jako właściciela ma wpisany bank. Auto
    > jest
    > już spłacone, bank dał mi pismo , w którym napisane jest że prawa do
    > samochodu
    > przechodzą na mnie.Czy mogę sprzedać to auto bez wcześniejszej wymiany
    > dowodu rejestracyjnego, a jeśli tak to czy nowy właściciel nie będzie miał
    > problemów z jego przerejestrowaniem?

    Nie ma jednolitej wykladni w tym temacie. Mozesz sie spotkac az z 3
    sposobami zalatwienia sprawy:
    1. auto trzeba przerejestrowac na siebie, bo WK nie uznaje czegos takiego
    jak "wypisanie/dopisanie wspolwlasnosci", nie dopisuja/wykreslaja adnotacji
    w dow. rej.- normalna rejestracja na 1 osobe, czasowka na miesiac, potem
    dowod, koszt ok. 83 zl i 2 wizyty. Przyznam, ze jest to najbardziej zgodny z
    prawem sposob.
    2. skreslenie wspolwlasnosci na wniosek na podstawie pisma z banku, znaki
    skarbowe za 5-6 zl i tyle, bez wymiany DR.
    3. sprzedajesz na dowodzie z bankiem plus dajesz klientowi pismo o
    przeniesieniu wlasnosci - Tobie najwygodniej i najtaniej, ale kupujacy moze
    miec problem z rejestracja. Sprzedac mozna zawsze nie ? Zaden WK Ci nie
    zabroni.

    Proponuje dowiedziec sie w WK, jaka przyjeli metode. Troche to dziwne, ze
    jest az tyle sposobow, ale coz... Z drugiej strony jest obowiazek w ciagu 30
    dni zawiadomic organ rejestrujacy o zmianach w DR, a ze ludzie to
    olewaja...stad te rozne praktyki...

    --
    .: ra9om1ak :.
    radomiak[MALPA]o2.pl