  • Data: 2002-04-15 15:10:27
    Temat: Re: Sprawiedliwość społeczna
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 15 Apr 2002, Piotr Szkudlarek wrote:
    [...Marcusowi...]
    >+ W orzecznictwie TK.

    Najpierw w kwestii formalnej: fatalnie się odpowiada
    na taka odpowiedź pod cytatem ;)
    Ad rem:

    >+ > Art.2 Konstytucji RP mówi że: "Rzeczpospolita Polska jest demokratycznym
    >+ > państwem prawnym, urzeczywistniającym zasady sprawiedliwości spolecznej."
    >+ > Jaka jest definicja "sprawiedliwości społecznej" i gdzie jej szukać? (tzn.
    >+ > definicji, nie sprawiedliwości ;-)
    *********

    No to "radio kłamie" ? ;)
    Nie dalej jak dziś usłyszałem że TK *już nie ma* kompetencji
    do interpretowania Konstytucji (dawniej miał); jedyne co
    mu wolno to porównywać akty niższego rzędu z Konstytucją
    (a problemem wałkowanym w radiu była sprawa zgodnosci umów
    miedzynarodowych - głównie pod kątem "przyszłe UE" -
    z Konstytucja właśnie)
    Wniosek: "definicji" - nie (można szukać). Wskazówek
    być może, ale to nie to samo :(

    A swoją drogą to ciekawie mamy w kraju: jakby np. się
    okazało że np. taka Konwencja Genewska jest niezgodna
    z Kodeksem Drogowym - to chyba nawet nie ma ciała które mogłoby
    to stwierdzić :]

    Pozdrowienia, Gotfryd