    From: "bella" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sposoby egzekwowania alimentow od ojca
    Date: Tue, 22 Jun 2004 10:56:34 +0200

    Uzytkownik "gumis" <g...@g...pl> napisal w wiadomosci
    news:cb8pmf$gap$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > mam taka sytuacje, ze kobieta z ktora aktualnie jestem ma dziecko
    > ze swoim mezem (jeszcze nie sa po rozwodzie) ostanio byla sprawa
    > w sadzie w temacie alimentow, ugoda na 400 PLNow. ojciec dziecka
    > jest nam winny w tej chwili 1100 PLNow - alimenty zasadzone od
    > marca tego roku, dwa tygodnie temu zrobil przelew na konto 300 PLNow,
    > a 200 zaplacil w marcu na przedszkole. Mimo rozmow zeby wreszczie
    > zaplacil, mimo straszenia komornikiem, policja, nic nie udalo nam sie
    > wskurac.
    >
    > Chcialem abyscie zweryfikowali to co mi sie wydaje na temat mozliwosci

    marne szanse w obecnych czasach- zycze powodzenia

    > 2. Wizyta u pracodawcy z wnioskiem o potracanie alimentow i
    > przekazywanie ich nam na konto.

    to jest najbardziej rozsadne- ale kolezanka musi pójsc ze swoim wyrokiem
    zasadzajacym alimenty

    > 3. Wizyta na policji w celu zlozenia doniesienia o popelnieniu
    > przestepstwa o uchylaniu sie od placenia alimentow.

    co? wysmieja cie i karza puknac ise w czólko.

    > Takie moim zdaniem mamy mozliwosci, czy dobrez mi sie wydaje ?
    >
    > Jesli dobrze mi sie wydaje to teraz nastepne pytania :)
    > 1. Gdzie szukac komornika ? W urzedzie skarbowym, w sadzie ?

    no napewno nie w US. komornicy dzialaja przy sadach

    > 2. Ma ktos z Was lub wie skad sciagnac wzor podania do pracodawcy
    > o przelewanie alimentow na knot Matki dziecka ?

    jejku, bierzesz czysta kartke i piszesz zwykle podanie.

    > 3. Czy pracodawca ma prawo odmowic wykonania naszej prosby ? Jesli
    > ma prawo to czy to zalezy od wdzimisie pracodawcy czy musi podac
    > jakis powod na podstawie jakiegos tam artykulu kodeksu jakiegos tam ?

    art. 88 kp
    &1
    ".......potracen na zaspokojenie swiadczen alimentacyjnych pracodawca moze
    dokonywac równiez bez postepowania egzekucyjnego, z wyjatkiem przypadków
    gdy:
    1) swiadczenia alimentacyjne maja byc potracane na rzecz kilku wierzycieli,
    a laczna suma, która moze byc potracona, nie wystarcza na pelne pokrycie
    wszystkich naleznosci alimentacyjnych,
    2) wynagtrodzenie za prace zostalo zajete w trybie egzekucji sadowej lub
    administracyjnej"
    &2
    "Potracen, o których mowa w &1, pracodawca dokonuje na wniosek wierzyciela
    na podstawie przedlozonego przez niego tytulu wykonawczego".
    > 4. W jakim tempie dzialaja komornicy ? Czy jesli zglosimy sie do nich
    > na poczatku lipca to jest jakas szansa na odzyskanie chociaz czesci
    > kasy jeszcze w lipcu ?

    chyba zartujesz!!!!!!!!!

> [...]
    > trzeba miec papierek od komornika o niemoznosci sciagniecia dlugu ?
    >
    > O i ostatnie pytanie (niestety biezemy taka mozliwosc pod uwage
    > poniewaz ojciec dziecka ma w glebokim powazaniu sad) :
    >
    > Z tego co sie orientuje to w Polsce 80% spraw o nieplacenie alimentow w
    > sadzie konczy sie wyrokiem wiezienia w zawieszeniu. Zakladajac, ze po
    > zapadnieciu takiego wyroku ojciec nadal uchyla sie od placenia
    > alimentow, to czy jesli znowu zalozona zostanie sprawa w sadzie to czy
    > zostanie to uznane za recydywe i wtedy juz nie bedzie mowy o

    nadzieja matka glupich (za przeproszeniem). w tym kraju nie ma
    sprawiedliwosci.

    > Bardzo duzo tych pytan, ale naprawde jestes zieloni w tym temacie.
    > Z gory dziekuje za pomoc,
    >
    > Gumis

    pozdr.
    b.