    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sokratesa - apelacja
    Date: Tue, 26 Mar 2024 19:24:19 +0100

    On Tue, 26 Mar 2024 18:46:07 +0100, Shrek wrote:

    > Bez znaczenia. Znaczy jeśli celowo to zabójstwo powinien siedzieć.

    > Jakby kierowca nie zapierdalał to też by pieszy żył. Jakby w domu został
    > to też by żył. Powodem śmierci pieszego było zachowanie kierowcy.

    > Tak sądzę.

    No cóż - poczekamy, zobaczymy.
    Kierowcy teraz bardziej uważają, ale z kolei piesi mniej.

    W dodatku coś sądy zaczynają podważać to pierwszeństwo pieszego, chyba
    wbrew ustawie. Częściowo wbrew :-)

    > Akurat nie o tym tu rozmawiamy, a o uzasadnieniu że pieszy bardziej
    > winny bo jak ktoś bardziej zapierdala to jest głośniejszy, czyli im

    No ale coś w tym jest, ze pieszy troche winny, skoro głośnego pojazdu
    nie zauważył.
    Aczkolwiek o ile pamiętam, to zauważył. tylko i dla niego było za
    późno.

    > bardziej zapierdala tym pieszy bardziej winny

    A to tak niekoniecznie wprost idzie hałas z prędkością.

    >(a siłą rzeczy kierowca mniej, bo sumuje się do 100%).

    Nie wiem czy to się tak sumuje.

    Patrze też na wyrok pokazany przez TVN ... czy obnizka kary
    ma związek z tą niewielką winą pieszego, czy po prostu zmienili,
    bo tak?

    Zmiana opisu czynu, przez dodanie zapisu o winie pieszego ... no,
    ciekaw jestem jakie ma konsekwencje. Tylko o "obiektywną prawdę"
    chodzi, czy gdzieś się przełoży na odszkodowanie, czy właśnie na
    wymiar kary.
    Nie ma sztywnego taryfikatora - 0.8 roku za każde 10% winy,
    więc czy dlatego obniżyli? % winy sąd też nie podał.
    Z drugiej strony - ciekawe czemu obnizyli, i jak wyliczyli,
    ile się należy :-)

    Jakby jechal wolniej, to pewnie by dostał ze 2 lata ... w zawieszeniu.
    A ze te "około 126.5 km/h" sąd docenil, to dostał znacznie surowszą
    karę.

    J.