    Subject: Re: Skan dowodu osobistego
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <o67cv5$2i8$1@node1.news.atman.pl> <o6b0uk$8ic$4@node2.news.atman.pl>
    <o6b2a0$qto$1@node1.news.atman.pl> <o6b45j$sub$1@node1.news.atman.pl>
    <58892793$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>
    <58897dcc$0$15204$65785112@news.neostrada.pl>
    <58899655$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <58899fc1$0$5152$65785112@news.neostrada.pl>
    <5889a713$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    <5889c287$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    <588a143d$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <588a1bdd$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Fri, 27 Jan 2017 05:19:00 +0100

    W dniu 26-01-17 o 16:55, m pisze:

    > Nie muszą. Gdyby musieli, musieliby złożyć w sądzie i prokuraturze
    > zawiadomienie o tym że zostali oszukani przez osobę która podała się za
    > kogoś innego. Ale nie wiedzą za kogo, bo już skasowali, jako że ten ktoś
    > wycofał zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
    > A poza tym, rzeczywiście wyobraź sobie że pożyczasz mi kasę, a ja Ci
    > piszę pismo że to nie mi pożyczyłeś i że masz nie przetwarzać moich
    > danych osobowych. Rzeczywiście kasujesz moje dane? Nie dochodzisz swego?

    Błądzisz. Ustawa o ochronie danych osobowych w uproszczeniu normuje to w
    ten sposób, że albo masz moją zgodę, albo masz interes prawny. Stąd po
    cofnięciu zgody musisz wykazać interes prawny. W mojej ocenie nie jest
    wystarczającym uzasadnieniem interesu przetwarzanie moich danych
    osobowych tylko to, ze nie wiesz, czyje dane masz przetwarzać.
    Oczywiście - ta konstatacja ma też drugą stronę medalu. Jeśli wykażesz,
    że mnie pożyczyłeś, to masz prawo przetwarzać te dane. Ale to Ty masz to
    wykazać, bowiem to Ty się na ów fakt powołujesz.

    Ostatecznie, jeśli zaniechasz zaprzestania przetwarzania tych danych, to
    ja złożę zawiadomienie o przestępstwie. To Ty będziesz musiał
    prokuratorowi, a ostatecznie sądowi wykazać, że ja jestem dłużnikiem i
    masz prawo moje dane przetwarzać. Jeśli to wykażesz, to ja ryzykują
    odpowiedzialnością karną za złożenie zawiadomienia o przestępstwie
    niepopełnionym. Ale jak nie wykażesz, to dostaniesz zarzut bezprawnego
    przetwarzania danych.