  • Data: 2003-03-30 21:13:49
    Temat: Re: SKUP Butelek - "a ma pan paragon ?" i co odpowiedziec ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Ale wtedy wracamy do punktu wyjścia: musi być umowa wypożyczenia
    | i dowód owej umowy. Przecież takiego układu że biorę opakowanie
    | w sklepie A i oddaję w sklepie B użyczeniem nazwać nie można ?
    | Problemem nie jest pozbycie się butelki, a jej powrót - jeśli
    | nie nasza :[

    Umowa wypożyczenia może być ustna, bo kwota poniżej ustawowego progu. A
    dowodem na to jest paragon. Wpisano wszak kaucja, a nie sprzedaż. Zresztą
    zaczynam powątpiewać, czy powinno to być w paragonie, o czym piszę dalej. Na
    kaucję powinno być osobne pokwitowanie moim zdaniem. Wystarczyłaby wzmianka
    na rewersie paragonu z jakąś pieczątką.

    | No dobrze. Sprzedaliśmy 50 butelek, zwrócono 200. Powód oczywisty:
    | mamy kaucję wyższą o 20 groszy niż sklep obok ;)
    | Powinniśmy dostać VAT ze skupu od ludności ? Byłby to kolejny
    | wyjątek...

    W podatkach jestem słabiutki, ale nie rozumiem problemu przez Ciebie
    postawionego. Skoro na wypożyczenie VAT-u nie ma to po prostu traktujemy to
    jako zakup 150 butelek. Sklep ten VAT zapłaci, jak odsprzeda te opakowania
    dostawcy. No bo przecież jednak wcześniej, czy później coś z nimi zrobić
    musi. No i tu nie widzę żadnego wyjątku.

    Zresztą zainteresowałem się problemem bliżej. Ustaliłem, że wartości
    opakowania zwrotnego nie uwzględnia się w fakturze. (Rozp. MF z dnia 22
    marca 2002 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od
    towarów i usług oraz o podatku akcyzowym. (Dz. U. z dnia 26 marca 2002 r.) -
    par. 44.) No to pewnie przez analogię również kaucji nie powinno się
    ewidencjonować na kasach fiskalnych. A zatem problem podatku VAT moim
    zdaniem nie powinien istnieć w tym wypadku.