  • Data: 2003-04-04 22:16:16
    Temat: Re: SKUP Butelek - "a ma pan paragon ?" i co odpowiedziec ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Bez znaczenia[1]. Przepisy dot. podatku VAT pozwalają wycofać
    | sprzedaż
    | *towaru* (każdego, nie dotyczy usług).
    | [1] Dla zasad ogólnych. Niemniej przytoczone rozp. owe zasady
    | potwierdza :)

    Ale mnie chodziło właśnie o to, by go nie naliczać, żeby nie trzeba było
    później zwracać. Butelki nie sprzedawać, tylko wypożyczać za kaucją.

    | "Od ludzi" ? Można. Ale wtedy VATu *nie ma* ! Dokument VAT może
    | wystawić tylko i wyłącznie płatnik VAT (właśnie - z zasady f-ry
    | VAT wystawia sprzedawca, choć reverseVAT istnieje i nazywa się
    | VAT-R :) - rolniczy !). Niemniej - skup od nieznanych osób rzeczy
    | używanych VATem obłozony nie jest; czytaj: zwrotu równiez nie ma.

    Nie zrozumiałeś mnie. Kupuję w hurtowni 200 butelek wody mineralnej -
    oczywiście w butelkach zwrotnych. Hurtownia "wypożycza" mi butelki i
    przyjmuje ode mnie kaucję za nie. Następnie sprzedaje je w sklepie i
    "wypożyczam" butelki klientom znów za kaucją. Klienci oddają mi tylko 150
    butelek, więc nie mam pozostałych 50 butelek, ale mam za nie kaucję. Więc
    idę do hurtowni i mówię, że chciałbym kupić te 50 butelek. Oni wystawiają
    fakturę, a ja płacę z VAT-em. Hurtownia postępuje analogicznie jak sklep,
    tylko, że im pewnie więcej butelek brakuje. Domino kończy się w rozlewni,
    która już od nikogo nie pożyczała tych butelek. Po prostu brakujące butelki
    dokupią u producenta. I co?