  • Data: 2003-04-05 19:13:32
    Temat: Re: SKUP Butelek - "a ma pan paragon ?" i co odpowiedziec ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | No i leży koncepcja VAT. Nie ma dowodu sprzedaży na owe butelki:
    | VAT musi być przypisany do *konkretnej* transakcji, a nie "brakujących
    | 50 butelek".

    Moim zdaniem VAT zostaje przypisany do konkretnej transakcji. Do transakcji
    zakupu tych brakujących 50 butelek od hurtowni.

    | Zauważ gdzie jest problem: czy klient ma zapłacić za butelkę kwotę
    | kaucji netto (czyli wartość butelki netto) czy brutto (czyli z VAT) ?

    Brutto.

    | Jeśli pobierzesz netto - to w momencie uznania że miała miejsce
    | sprzedaż jesteś w plecy o VAT (jak ściągniesz VAT od nieznanego
    | klienta ?) Jeśli pobierzesz brutto - czyli z VAT - to by definition
    | ten VAT
    | *musisz odprowadzić* - nie ma litości, nie wolno robić sobie
    | pożyczki z VAT należnego państwu !

    Ja go odprowadzę płacąc dostawcy z VAT-em, albo zwrócę go klientowi, jak
    przyniesie butelkę.

    | Nie ma możliwości żeby legalnie pobrać VAT i go nie odprowadzić
    | - przecież na tym polegają wszystkie (no, przesadziłem że "wszystkie"
    | :)) przekręty z VATem i nikt nie pozwoli sobie żeby taki proceder
    | zalegalizować :)

    Nie przekonałeś mnie? Przy wynajmie lokalu możesz przyjąć kaucję. Możesz
    przyjąć zgodnie
    z ustawą. Nie chce mi się szukać jaką, ale na pewno możesz. I co, z tej
    kaucji nie wolno Ci ewentualnie pobrać VAT-u na koszty remontu lokalu?
    Osobiście nie przekonał mnie Twój argument.

    | 1. Zakładasz że kaucja będzie wszędzie ta sama. Już pisałem - musiłby
    | powstać mechanizm wymuszający stałą wartość kaucji za butelki
    | po Coli, takim napoju, siakim napoju, mleku, smietanie,...

    A czemu?

    | 2. Nie dopuszczasz myśli że jakiś sklep może mieć (regularnie)
    | więcej zwrotów niż sprzedaży (opakowań).

    No to wystawi fakturę hurtowni, która ma obowiązek od niego to odkupić. I
    tyle. Z tym problemu nie widzę.

    | W dzisiejszym stanie prawnym w .pl widzę problem :]

    O! Problem to i ja widzę. Kombinuję, jak by go rozwiązać.

    | Owszem, to się może tu i ówdzie dać rozwiązać.
    | W USA np. nie ma VATu, co rozwiązuje jeden z podproblemów... ;)
    |
    | U nas pozostaje zasada: "jest paragon - jest zwrot kaucji" !

    A tutaj masz zdecydowanie rację. Po prostu rozważam możliwość odmienną,
    opartą nie na zakupie przez klienta butelek. Jeśli tę butelkę nabiję na
    paragonie, to z całą pewnością klient musi mieć paragon, by móc zwrócić
    butelkę. Bo faktycznie powstanie zamieszanie z VAT-em. Ja tylko poddaję w
    wątpliwość prawidłowość praktyki polegającej na nabijaniu tego do paragonu.