eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrzedsiębiorca - oszust po raz kolejny.Re: Przedsiębiorca - oszust po raz kolejny.
  • Data: 2007-08-01 21:35:47
    Temat: Re: Przedsiębiorca - oszust po raz kolejny.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 1 Aug 2007, Paweł Kulesza wrote:

    > 2. Zgłoszę do Urzędu Kontroli Skarbowej skargę, iż nie otrzymałem paragonu
    > fiskalnego

    Ty tak poważnie myślisz, że sprzedawca musi Ci *dostarczyć* paragon
    po tym, jak go zażądasz?
    To może zajrzyj do przepisu, co? ;)
    Ustawa leży np. tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    ...jak chcesz rozporządzenie to znajdziesz, ew. leży tu:
    http://podatki.pl/akty/040702.htm

    Podatnik ma obowiązek dokonania REJESTRACJI oraz do ew. WYDANIA
    paragonu. *O ile ma* (obowiązek), o czym niżej.
    Pójdziesz - mają Ci dać, a to też tylko pod warunkiem że nie chcesz
    faktury.
    Panujące w narodzie przekonanie że "posłanie faktury lub paragonu"
    jest obowiązkiem sprzedawcy jest błędne - sprzedawca ma posłać jak
    zobowiazał się w UMOWIE, żaden przepis nie obliguje do wysyłania.
    Klient chce, klient sobie pośle umyślnego ;)

    Do tego masz problem: jaka była forma zapłaty?
    Może bankiem lub pocztą?
    To uświadamiam, że w innym rozporządzeniu:
    http://podatki.pl/akty/250607.htm
    ...jest zwolnienie od obowiązku wykazywania na kasie takich wpływów.

    Przecież to jest oczywiste - ktoś musiałby być ciężko zaćmiony, żeby
    nie wykazywać przychodów które *przychodzą na konto* (a zapisy
    w banku są trzymane dłużej niż przedawnienie z podatku :>)

    Mi się wydaje, że masz błędne przekonanie co do "papierkologii"
    przy VAT.

    > - co postkutkuje kontrolą skarbową Waszego przedsiębiorstwa.

    To jest wysoce prawdopodobne :)
    Wiesz, taka kontrola ma swoje zalety - przez jakiś czas jest
    spokój do następnej kontroli ;)

    > oraz instrukcję w języku polskim

    Żeby była jasność: nie krytykuję Twojego stanowiska "ogólnie", takoż
    nie mam zamiaru go gloryfikować: komentuję tylko te pomysły, które
    uważam za ekhm... "mało trafione" :>

    > 5. Sprawę skieruję do sądu - na mocy przepisów o sprzedaży konsumenckiej
    > oraz o szczególnych warunkach umów zawieranych na odległość

    A możesz wskazać przepis, zobowiązujący sprzedawcę (rozumiem że
    chodzi o "kup teraz" a nie licytację) do pokrywania kosztów
    odesłania?
    Zawsze pytam w takich przypadkach, czy jak odeślę jakimś egzotycznym
    transportem to TEŻ ma (sprzedawca) zwrócić, a jeśli nie to dlaczego
    w jednym przypadku ma a w drugim nie.

    > Rozumiem, że 14zł to jest dla Państwa duży pieniądź, jednak myślę, że koszt
    > kary,

    Moim zdaniem to jest groźba karalna. Szantaż.

    AFAIK NIE WOLNO grozić w INNEJ SPRAWIE niż zapobieżenie aktowi złamania prawa.
    Jakbyś groził w sprawie niewystawienia paragonu - "żądam paragonu,
    a jak nie to pójdę do US" to OK, ale jak załatwiasz *swój*
    interes "żądam uznania reklamacji, a jak nie to doniosę do US"
    to IMO jest to zwyczajne przestępstwo.

    Oczywiście, nie wykluczam że sprzedawca szantażowi ULEGNIE :>

    Może ktoś wyjaśnić, czy ja się mylę (a jeśli tak - to gdzie?).

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1