  • From: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z odliczeniem kaucji w Plus GSM
    Date: Wed, 20 Apr 2005 17:52:18 +0200

    Użytkownik "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał:

    > 1. co to jest depozyt

    A tak trudno sprawdzić w necie? Serwisów prawa sporo mamy. Zdawało mnie
    się, że to grupa n/t prawa, więc proste pojęcia są znane.

    > i tczy to to samo co regulaminowa kaucja

    Nie, nie to samo. W regulaminie +gsm jest mowa o kaucji, nie depozycie. Z
    przyjęciem depozytu Polkomtel miałby problemy natury prawnej.

    > 2. Polkomtel już przegrał sprawę o "zaliczanie wpłat na poczet
    > przyszłych płatności"

    No a co to wnosi do sprawy pytającego?
    Pytający nie wie, co ma robić, więc wskazałem mu, co na ten temat mówi
    regulamin, który MUSIAŁ zaakceptować podpisując umowę o świadczenie usług.
    Ów regulamin nie został uznany za niezgodny z prawem, więc abonent ma
    obowowiązek się doń stosować. Operator też oczywiście. Zatem nie ma tu
    miejsca na dywagacje typu czym się różni depozyt od kaucji oraz czy muszę
    nadpłacać bezsensownie kwoty. Odpowiedzi na te pytania są zawarte w
    przepisach, które podpisujący umowę uznał pisemnie za znane mu.

    --

    Rico - antylepperyzm i antyradiomaryjność gwarantowane.
    "My w LPR w ogóle nie zwracamy uwagi na sondaże" - Z. Wrzodak, LPR