    From: "Yig" <y...@S...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie, strona www dla firmy.
    Date: Sat, 19 Apr 2003 12:49:28 +0200

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:b7qr74$pmt$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > ok, a zuwaz teraz, ze ktos nabyl licencje.
    > a autor ktory udzielil licencje nie chce przekazac "programu
    komputerowego"
    > aby nabywca mogl z niej (licencji) korzystac.

    Nie znajac umowy nie mamy podstaw by twierdzic ze zostala udzielona
    licencja, a jesli zostala nie wiemy czy zostal okreslony czas licencji. Wroc
    do poprzedniego posta i przeczytaj moje zastrzezenia: na podstawie pytania
    zakladam ze: 1. nie nastapilo przejscie autorskich praw majatkowych do
    strony www na zamawiajacego. 2. Obowiazek udostepniania strony www jest
    swiadczeniem z umowy wzajemnej, ma tutaj zatem zastosowanie 491 kc.

    > no tak, tylko ze oni maja usluge przedluzona,
    > na rok. a na chwile obecna dostali moze "miesiac uslugi z tego roku"
    > wiec jezeli wypowiedza umowa, moga zadac zwrotu 11/12 czesci oplaty.

    Problem polega na tym, ze zamawiajacy nie zaplacil za rok obecny.

    > juz zaprzestal, tym samym, moim zdaniem, odmowil im ich prawa do
    korzystania
    > z zakupionej wczesniej licencji.

    j.w.

    > hehe, ide do sklepu, kupuje licencje np. windows
    > a sprzedawca mi na to, "Panie, udowodnij ze masz prawo korzystac z tej
    > licencji,
    > bo przeciez prawa autorskie majatkowe NIE zostaly na Pana przeniesione!".

    Jesli nie rozumiesz pojec 'przeniesienie autorskich praw majatkowych' i
    'licencja' to nie moj problem. to jest pl.soc.prawo a nie
    pl.soc.chlopski-rozum

    PS. Nabywajac nosnik z programem komputerowym (w sklepie, od uprawnionego
    podmiotu) zawierasz licencje na korzystanie z niego.

    > hehe, na tej podstawie zaden producent nie powinien udostepniac swego
    > oprogramowania nikomu, bo przeciez zawsze istnieje ryzyko, ze ktos
    > bedzie lamal prawa autorskie :)

    mowimy o plikach zrodlowych strony WWW, a nie o programie komputerowym. Z
    tego co sie orientuje kodow zrodlowych programow komputerowych takze sie nie
    udostepnia.

    > (przez
    >
    > a wlasnie, ze moga. jezeli autor wyrazi zgode, moga usunac go ze stopki
    > autorskiej.
    > tyle, ze w kazdej chwili moze im nakazac ponowne umieszczenie go :)
    > slowem autor decyduje, jest to jego prawo.

    Nie o wszystkim decyduje - przeczytaj art 16 pr. aut. Moze wydac utwor
    anonimowo, jednak nie moze zrzec sie autorstwa, ani zbyc prawa do autorstwa
    utworu. To mialem na mysli

    M.