    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pozew przeciwko nieuczciwemu pracodawcy
    Date: Wed, 24 Oct 2007 21:51:36 +0200

    W wiadomości news:ffm0nu$1nch$1@news.mm.pl karen <d...@m...pl> pisze:

    > wiem, ze nie chcesz dyskutować :) nie dyskutuj ...
    Dzieki za radę, dobra rada nie zawada. ;)
    Nie, że nie chcę dyskutować, tylko nie zawsze, nie z każdym i nie o
    wszystkim.

    " Tak po prostu nie" to jak?
    Wycięłaś znaczącą część tekstu ale z pewnością doczytasz. Pracownik nie może
    sam sobie udzielić wolnego. Ono mu się może z jakiegoś tytułu należeć (np.
    za pracę w godzinach ponadwymiarowych), ale musi mu go udzielić pracodawca
    (zasady w KP), a nie on sam sobie.
    Za takie coś może być art. 52.
    Natomiast może złożyć wniosek o udzielenie czasu wolnego.

    > a nie można byłoby tak np. do sądu pracy skierować o ustalenie stosunku
    > pracy o pełnym wymiarze godzin ?
    > i w uzasadnieniu dokładnie opisać sytuacje jaka miała miejsce u tego
    > pracodawcy ?
    Oczywiście, że można. Do sądu można z różnymi rzeczami...
    W sądzie powstaje jednak problem natury dowodowej. Tu by trzeba IMO wiedzieć
    jak z ewidencją czasu pracy.

    --
    Jotte