  • Data: 2008-02-17 11:38:51
    Temat: Re: Policjanci o świcie weszli siłowo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:jdlk85-emf.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Polecenie spokojnego stania ze strony _umundurowanego_ (lub ewentualnie
    > wcześniej legitymującego się) policjanta mogę wykonać.
    > Rzucania się na ziemię? Niech sam się rzuca na ziemię! Bo do niczego
    > innego się nie nadaje, skoro za dużo naoglądał się tandetnych filmów
    > akcji, a za mało wie na temat wykrywania niebezpiecznych przestępców i
    > odróżniania ich od spokojnych ludzi.

    Głupio sądzisz. To polecenie wydaje się w celu oczyszczenia ewentualnej
    linii strzału. Przez zwłokę może się to skończyć przykładowo postrzeleniem
    Cię przez przestępcę. Uwierz, że warto coś takiego wykonać.

    > Och, takie "polecenie" wykonuję nawet na widok zwykłego, szarego cywila
    > pędzącego do autobusu ;)

    No właśnie o to mi chodzi. Jak widzisz pod drzwiami AT, to nie warto z nimi
    dyskutować na temat przyczyny wizyty po prostu. Będzie na to czas później.

    > Przede wszystkim policjant, który spokojnego i nie wykonującego
    > podejrzanych ruchów obywatela rzuca na ziemię tylko dlatego, że ten
    > spytał się, o co chodzi i odmówił tarzania się w błocie, powinien
    > wylecieć na zbity pysk z polskiej policji i wyemigrować na Białoruś albo
    > do innych Chin.

    To czasem jest konieczności związana z zapewnieniem bezpieczeństwa innym
    osobom oraz samemu rzucanemu - o policjantach nie wspomnę, bo stoisz na
    stanowisko, ze to "bydło" które samo chciało.

> [...]
    > policjant na tę możliwość robi w portki ze strachu. Albo chce skorzystać
    > z tego pretekstu do podbudowania swojego ego.
    >
    > Mnie to nie interesuje - to nie jest państwo policyjne i policjant
    > powinien być dla obywatela, a nie odwrotnie. Szacunku nie zdobywa się
    > zastraszając. Zwłaszcza, że równolegle pojawiają się krańcowo odmienne
    > przypadki, kiedy policjanci boją się interweniować w stosunku to
    > rozrabiających dresiarzy albo jednego szaleńca terroryzującego całą
    > wioskę (którego w końcu musieli zaciukać sami zastraszani).

    Nikt nie jest doskonały.

    > Chcesz powiedzieć, że taki będzie już szczęśliwy, hmm? ;)
    > No to takie praktycznie się nie zdarzają.

    Zdarzają się.

    > Winny będzie wtedy producent. Ile było już przypadków, że producent
    > musiał bulić odszkodowanie. I gratisowo wymieniać wadliwe komponenty w
    > cały seriach.

    Ale nie winny wypadkowi drogowemu. Oczywiście odpowiedzialność cywilna z
    tytułu niebezpiecznego produktu pozostanie. Ale nie karna.

    > Bo trudno, żeby odpowiedzialność karną poniosła korporacja.

    Choćby z tego powodu, ale istnieją i inne. CZasem po prostu pewnych rzeczy
    sie nie da przewidzieć. U nas w podobny sposób skoziołkowała kilka lat temu
    karetka pogotowia jadąca do wypadku. Dziewczyna jeździ na wózku. Przyczyną
    było pęknięcie w czasie hartowania sworznia wahacza, który akurat uznał za
    stosowne ostatecznie się przełamać na zakręcie.

    > Nadal będzie to pech, bo nierzadko ludzie jeżdżą ponad umiejętności i
    > warunki drogowe, a mimo to szczęśliwie nic się nie wydarza.

    Pech, jak [pech, ale klasyfikacja nieszczęśliwych wypadków jest taka, jaka
    jest.