    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odszkogowanie za gazociąg
    Date: 12 Aug 2008 06:34:38 GMT

    Andrzej Lawa w <news:7287n5-j7k.ln1@ncc1701.lechistan.com>:

    > Sami? A skąd mieli zezwolenie z gminy? (chyba, że to drzewa owocowe)

    > Od odszkodowań podatku dochodowego się nie płaci, bo to nie dochód tylko
    > naprawienie szkody,

    Taaa...

    1. Wolne od podatku dochodowego są:
    [...]
    3) otrzymane odszkodowania, jeżeli ich wysokość lub zasady ustalania
    wynikają wprost z przepisów odrębnych ustaw lub przepisów
    wykonawczych wydanych na podstawie tych ustaw, *z wyjątkiem:*
    [...]
    *g) odszkodowań wynikających z zawartych umów lub ugód,* [1]

    [1]
    Trybunał Konstytucyjny, w wyroku z dnia 29 listopada 2006 r. sygn. akt
    SK 51/06 w (Dz.U. Nr 226, poz. 1657) orzekł, iż w zakresie, w jakim
    przepis wyłącza zwolnienie podatkowe w stosunku do odszkodowań
    uzyskanych na podstawie *ugody sądowej*: a) jest niezgodny z art. 2 i
    art. 32 ust. 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, b) jest zgodny
    z art. 217 Konstytucji oraz nie jest niezgodny z art. 64 ust. 2
    Konstytucji.

    To powyższe z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

    Jest jeszcze o odszkodowaniach dotyczących majątku związanego z DG,
    które na wprost są przychodem

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]