  • Data: 2021-07-23 14:10:36
    Temat: Re: Oddziaływanie na działkę sąsiada
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.07.2021 o 11:59, Budzik pisze:
    > Najchętniej sprawdziłbym czy dom jest zalegalizowany ale nie wiem czy
    > jako sasiad moge to zrobic majac tylko adres?

    Jeśli ma numer, to dom jako całość "zalegalizowany" jest. Choć znam
    przypadki, gdy kombinowano w ten sposób, że przekładano numer domu ze
    starego zburzonego na nowy. O ile pamiętam w 1994 roku była taka
    "abolicja", że to co stoi legalizowano. Więc jak dom wybudowano
    wcześniej, to nie drażnił bym sąsiada, bo niewiele osiągniesz, a go
    zdenerwujesz.

    Jeśli dom wybudowano później, to zawsze możesz pisemnie powiadomić
    Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o swoich podejrzeniach. Jako
    właściciel sąsiedniej działki będziesz stroną postępowania i będziesz
    miał wgląd w akta. Tak zrobił mój sąsiad i ten drugi musiał okna
    zamurować. Bo się okazało, że w projekcie ich nie było. Wcześniej ta
    sąsiednia działka należała do tego właściciela domu, to nikt nie
    protestował.

    Tyle, ze teraz panowie się tak jakby mniej lubią i czasem w prostych
    sprawach muszę robić za mediatora :-) Zalecam ostrożność, bo takie
    "graniczne konflikty" mogą być uciążliwe na dłuższą metę. Z czasem już
    nawet trudno dojść do tego, kto je sprowokował, bo jest tyle wątków.

    W Twoim wypadku brak protestu mógł wynikać z wielu różnych przyczyn.
    Przede wszystkim braku interesu ówczesnego właściciela terenu w
    "walczeniu" z oknami.

    --
    Robert Tomasik