    From: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ochrona danych osobowych w szkole
    Date: Sun, 22 Nov 2009 12:05:38 +0100

    Arek napisał(a) w <4b09150f$1@news.home.net.pl> :

    > Witam,
    > pojawił się problem z publikacją danych na szkolnej stronie internetowej.
    > Pozwolę sobie zapytać, aby wyjaśnić:
    > 1. Czy szkoła może na stronie internetowej publikować imiona, nazwiska
    > nauczycieli z nazwami nauczanych przedmiotów?
    Może. Realizowane jest bowiem prawo społeczeństwa (a konkretnie rodziców) do
    informacji.
    > 2. Czy szkoła może publikować plan lekcji zawierający imiona i nazwiska
    > nauczycieli?
    j.w.
    > 3. Czy szkoła może na stronie internetowej publikować zdjęcia nauczycieli
    > związane z pracą zawodową?
    Moim zdaniem tak.
    > 4. Czy szkoła może publikować na stronie internetowej zdjęcia uczniów np.
    > z zawodów, konkursów (nie indywidualne)?
    > 5. Czy szkoła może w informacjach o konkursach wymieniać z imienia i
    > nazwiskauczniów-laureatów?
    > Oczywiście mowa o publikacjach bez pytania o zgodę.
    Odnośnie punktu 4 i 5, wyobraź sobie sytuację, że na olimpiadę przedmiotową
    przybywa dziennikarz ogólnopolskiej dużej gazety. W gazecie ukazują się
    jakieś zdjęcia z imprezy i lista laureatów. Czy gazeta pytała o zgodę
    kogokolwiek? Czy ktokolwiek (z uczniów) zaskarżający gazetę miałby szansę
    na wygraną? Zatem wg mnie analogicznie można potraktować stronę internetową
    szkoły.
    Nie wpadajmy w paranoję z tą ochroną danych.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.