  • Data: 2004-12-23 13:20:30
    Temat: Re: Obowiązek meldunkowy - potrzebuję porady !
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk> szukaj wiadomości tego autora

    bolo napisał(a):
    > tak mi sie cos kojarzy jak przez mgle, a na ogol takie sprawy kojarza mi sie
    > prawidlowo ("Wprost" 2000-2002???)

    Może chodzi o to http://www.wprost.pl/drukuj/?O=1108 ??

    "Co więcej, obowiązek meldunkowy nie jest zgodny z prawem
    międzynarodowym i podpisanymi przez Polskę konwencjami. Powszechna
    Deklaracja Praw Człowieka oraz podpisana przez Polskę Europejska
    Konwencja Praw Człowieka mówią, że każdy ma prawo do swobodnego wyboru
    miejsca zamieszkania i nie może być z tego powodu represjonowany."

    oraz

    "Nadwiślański homo sovieticus nie wyobraża sobie, że można żyć bez
    obowiązku meldunkowego i urzędów meldunkowych (nie mylić z ewidencją
    ludności i biurami adresowymi). Tymczasem wolny człowiek w wolnym kraju
    mieszka tam, gdzie chce i państwu nic do tego. Istnieją jednak sytuacje,
    gdy miejsce zamieszkania musi zostać udokumentowane. Dotyczy to spraw
    sądowych, tworzenia list wyborczych, wniosków o kredyt bankowy itp. W
    Polsce pokazuje się wtedy adnotacje w dowodzie osobistym. W USA, gdzie
    nie ma ani meldunków, ani dowodów osobistych, wystarczy pokazać akt
    własności mieszkania albo umowę najmu. W wielu wypadkach wystarczy nawet
    oświadczenie zainteresowanego, gdyż wolne państwo nie zakłada z góry, że
    jego obywatel kłamie. Co więcej, choć w USA wiele osób nie ma stałego
    miejsca zamieszkania, nie ogranicza to ich praw obywatelskich. Popularne
    jest na przykład mieszkanie w wielkich przyczepach samochodowych,
    którymi w każdej chwili można pojechać gdzie indziej. "

    --
    pozdrawiam
    Adam