eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego] › Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego przez Kaczyńskiego]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: No co za pszypadeq [708_000 PLN za "przepraszanie" Radka Sikorskiego
    przez Kaczyńskiego]
    Date: Wed, 01 Feb 2023 02:37:02 GMT

    On 2023-01-30, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie ta płaszczyzna. Źródła, to w ogóle bym nie weryfikował. Źródło, to
    > tylko źródło. Przykładowo: Jest informacja, że polityk posiada
    > nielegalnie zwierze objęte konwencją CITES. No to wchodzimy na
    > przeszukanie i sprawdzamy, czy ma. Jak ma, to go ścigamy za posiadanie.
    > Jak nie ma, to ogłaszamy i rozchodzimy się. Co nas interesuje, kto
    > powiedział, że ma?
    >
    > Problemem jest napisanie artykułu o tym, że ów polityk ma to zwierzę,
    > zanim ktokolwiek zweryfikuje tę informację. Może to zrobić prokurator.
> [...]

    Cechą publikacji z udziałem dziennikarzy jest na ogół podanie tej
    informacji w miarę szybko. To co sugerujesz to pewnie miesiące-lata
    gdzie de facto informacja jest weryfikowana przez prokuraturę-policję.Te
    instytucje nie są obecnie instutucjami społecznego zaufania, więc to
    żadna weryfikacja. Prawdę mówiąc wolę już obecny system, tym bardziej,
    że jakiś kolosalnych wtop dziennikarze nie zaliczyli, za to wydaje się,
    że wymienieni weryfikatorzy, i owszem.

    --
    Marcin