eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność Towaru z opisem - jak ugryź... sprzedawca zwróci kasę... ja nie chcę › Re: Niezgodność Towaru z opisem - jak ugryź... sprzedawca zwróci kasę... ja nie chcę
  • Data: 2010-02-19 11:05:27
    Temat: Re: Niezgodność Towaru z opisem - jak ugryź... sprzedawca zwróci kasę... ja nie chcę
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 18 Feb 2010, Ariusz wrote:

    > Kupiłem za pośrednictwem internetu piekarnik Samsunga do zabudowy, kuchnia
    > została zrobiona na zamówienie

    Nie wyjaśniłeś (przynajmniej zrozumiale dla mnie) jednej sprawy: czy
    piszesz o sprzedawcy który sprzedał Ci "kuchnię na zamówienie", czy
    też kuchnię zamówiłeś "u kogoś", a pierkarnik kupiłeś sobie sam.
    W tym drugim przypadku, a mogą to sugerować niektóre teksty postu,
    sprzedawca jest chyba mało zainteresowany faktem, że zepsuje Ci projekt
    i wystrój kuchni.

    > nie ma rożna. Zostałem więc wprowadzony przez sprzedawcę w błąd.
    > Na mocy ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 ze
    > zm.) w ramach niezgodności towaru z opisem Mogę żądać zwrotu piekarnik i
    > otrzymać zwrot pieniędzy. I faktycznie sprzedawca zobowiązał się przyjąć
    > zwrot i pokryć koszty transportu, mimo tego, że piekarnik był już prze zemnie
    > używany. (Informacja otrzymana telefonicznie).
    >
    > Zwrot pieniędzy za piekarnik nie jest to z mojego punktu widzenia ok.
    > Mianowicie robiąc kuchnię - meble kuchenne zaplanowałem, że wszelkie
    > urządzenia aby zachować styl będą jednego producenta. Tak też zrobiłem. Przed
    > zakupem starannie przeglądnąłem oferty różnych producentów

    Ale jak kuchnię robił Ci (jako całość) kto inny, to Ty jesteś
    "konstruktorem" pomysłu z konkretnym modelem piekarnika.

    > Jak już wcześniej wspomniałem sprzedawca telefonicznie zobowiązał się, że
    > przyjmie zwrot i zwróci mi pieniądze za piekarnik. Jednak dla mnie nie
    > rozwiązuje to problemu. Bo nie mam piekarnika jaki bym chciał

    Właśnie znalazłeś się w sytuacji firmy, która podjęła się zrobić
    komuś "projekt na zamówienie", i przy okazji wyjaśniłeś dlaczego
    "to tak drogo kosztuje" :)

    > Jeżeli firma Moderni nie jest w stanie zaoferować mi piekarnika zgodnego z
    > tym jaki oferuje w swoich opisach lub innego spełniającego moje oczekiwania
    > to domagam się zwrotu 80% wartości piekarnika.

    ...czyli na tyle określasz szkody wynikłe z faktu sprzedaży "niezgodnego"
    sprzętu. Nie zabiorę głosu w tej sprawie, ale AFAIR była kiedyś podobna
    sprawa, powinna być w archiwum, chodziło bodaj o okno (?), i problem taki
    że jego wymiana była niemożliwa bez drobnej demolki budowlanej - oraz
    sprawę właśnie "kosztów ubocznych" wynikłych wyłącznie z "zasługi"
    kupującego, który miał kaprys zamontować je w takim miejscu.
    Wydaje mi się że wnioski powinny być takie same, problem w tym że
    nie pamiętam ani wniosków ani argumentacji :) - może będzie Ci się chciało
    przekopać przez (marnie ostatnio działające) Google.

    > Dostałem odpowiedź, że oni odbiorą ode mnie ten piekarnik i zwrócą kasę.
    > Nie rozpatrują nawet innej możliwości.

    Pytanie jest takie: czy można od nich żądać odpowiedzialności za nie
    ich projekt? Albo inaczej - odpowiedzialności za inne niż "normalne" koszty
    (instalacja/deinstalacja, transport) wydatki związane z "niezgodnym"
    towarem, ale nie wynikłe z błędnego (niezgodnego z instrukcją) działania.
    Bo do tego sprowadza się Twoje żądanie.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1