eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność Towaru z opisem - jak ugryź... sprzedawca zwróci kasę... ja nie chcę › Re: Niezgodność Towaru z opisem - jak ugryź... sprzedawca zwróci kasę... ja nie chcę
  • Data: 2010-02-22 10:43:22
    Temat: Re: Niezgodność Towaru z opisem - jak ugryź... sprzedawca zwróci kasę... ja nie chcę
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Thu, 18 Feb 2010, Ariusz wrote:
    >
    >> Kupiłem za pośrednictwem internetu piekarnik Samsunga do zabudowy,
    >> kuchnia została zrobiona na zamówienie
    >
    > Nie wyjaśniłeś (przynajmniej zrozumiale dla mnie) jednej sprawy: czy
    > piszesz o sprzedawcy który sprzedał Ci "kuchnię na zamówienie", czy
    > też kuchnię zamówiłeś "u kogoś", a pierkarnik kupiłeś sobie sam.
    > W tym drugim przypadku, a mogą to sugerować niektóre teksty postu,
    > sprzedawca jest chyba mało zainteresowany faktem, że zepsuje Ci projekt
    > i wystrój kuchni.


    Całą kuchnię robiła inna firma pod sprzęty jaki już zakupiłem


    >
    >> nie ma rożna. Zostałem więc wprowadzony przez sprzedawcę w błąd.
    >> Na mocy ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach
    >> sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr
    >> 141, poz. 1176 ze zm.) w ramach niezgodności towaru z opisem Mogę
    >> żądać zwrotu piekarnik i otrzymać zwrot pieniędzy. I faktycznie
    >> sprzedawca zobowiązał się przyjąć zwrot i pokryć koszty transportu,
    >> mimo tego, że piekarnik był już prze zemnie używany. (Informacja
    >> otrzymana telefonicznie).
    >>
    >> Zwrot pieniędzy za piekarnik nie jest to z mojego punktu widzenia ok.
    >> Mianowicie robiąc kuchnię - meble kuchenne zaplanowałem, że wszelkie
    >> urządzenia aby zachować styl będą jednego producenta. Tak też
    >> zrobiłem. Przed zakupem starannie przeglądnąłem oferty różnych
    >> producentów
    >
    > Ale jak kuchnię robił Ci (jako całość) kto inny, to Ty jesteś
    > "konstruktorem" pomysłu z konkretnym modelem piekarnika.

    Dokładnie - ten kto robił kuchnię miał wszystkie sprzęty przygotowane
    pomierzył je sobie i powstawiał w odpowiednio przygotowane miejsca


    >> Jak już wcześniej wspomniałem sprzedawca telefonicznie zobowiązał się,
    >> że przyjmie zwrot i zwróci mi pieniądze za piekarnik. Jednak dla mnie
    >> nie rozwiązuje to problemu. Bo nie mam piekarnika jaki bym chciał
    >
    > Właśnie znalazłeś się w sytuacji firmy, która podjęła się zrobić
    > komuś "projekt na zamówienie", i przy okazji wyjaśniłeś dlaczego
    > "to tak drogo kosztuje" :)
    >
    >> Jeżeli firma Moderni nie jest w stanie zaoferować mi piekarnika
    >> zgodnego z tym jaki oferuje w swoich opisach lub innego spełniającego
    >> moje oczekiwania to domagam się zwrotu 80% wartości piekarnika.
    >
    > ...czyli na tyle określasz szkody wynikłe z faktu sprzedaży "niezgodnego"
    > sprzętu. Nie zabiorę głosu w tej sprawie, ale AFAIR była kiedyś podobna
    > sprawa, powinna być w archiwum, chodziło bodaj o okno (?), i problem taki
    > że jego wymiana była niemożliwa bez drobnej demolki budowlanej - oraz
    > sprawę właśnie "kosztów ubocznych" wynikłych wyłącznie z "zasługi"
    > kupującego, który miał kaprys zamontować je w takim miejscu.
    > Wydaje mi się że wnioski powinny być takie same, problem w tym że
    > nie pamiętam ani wniosków ani argumentacji :) - może będzie Ci się chciało
    > przekopać przez (marnie ostatnio działające) Google.
    >
    >> Dostałem odpowiedź, że oni odbiorą ode mnie ten piekarnik i zwrócą kasę.
    >> Nie rozpatrują nawet innej możliwości.
    >
    > Pytanie jest takie: czy można od nich żądać odpowiedzialności za nie
    > ich projekt? Albo inaczej - odpowiedzialności za inne niż "normalne" koszty
    > (instalacja/deinstalacja, transport) wydatki związane z "niezgodnym"
    > towarem, ale nie wynikłe z błędnego (niezgodnego z instrukcją) działania.
    > Bo do tego sprowadza się Twoje żądanie.

    Jak już udało mi się w SAMSUNG POLSKA ustalić, że piekarnik który mi
    sprzedali mimo, że w instrukcji pisze, że ma opcję rożen obrotowy - to
    się okazuje, że SAMSUNG takiego piekarnika na polski rynek nie ma z tej
    rodziny. Sprzedawca niefortunnie napisał, że ten piekarnik sprzedaje z
    rożnem obrotowym.

    Udało mi się ustalić, że mają piekarnik inny model, który bez demolki
    pasowałby do mojej kuchni - problem w tym, że tamten piekarnik jest o
    800 zł droższy od tego który mi przysłali. Na początku chciałem się z
    nimi dogadać nawet zaproponowałem, że podzielimy się kosztami wymiany na
    inny piekarnik po połowie - ale sprzedawca kategorycznie odmówił. I
    jedyne co mi oferuje to odebranie piekarnika. Na co z kolei ja nie chcę
    przystanąć bo pozostanie mi kupienie takiego samego albo wydanie
    dodatkowo 800 zł na inny, a mogłem od razu kupić inny tańszy i pod niego
    zrobić meble.

    Zwrot kwoty 80% jest dość wysokim zwrotem ale ustaliłem, że ten
    piekarnik sprzedam bez problemu jako używany za 40% jego wartości, za
    przerobienie kuchni zapłacę kilkaset zł i pozostanie mi na zakup
    piekarnika jaki chcę (miał być)
    >

    Ariusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1