    From: "pmlb" <p...@d...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niesolidny sprzedawca na Allegro: Vena210 ( Matilde210 )
    Date: Sat, 6 Feb 2010 01:21:07 -0000

    > Nie wiem jak w UK, ale odszkodowanie za nieubezpieczona (za dodatkowa
    > oplata oczywiscie) przesylke w niektorych pocztach w ogole nie
    > przysluguje, lub jest smiesznie male.
    > W polsce np. o ile sie orientuje za zgubiona paczke przysluguje mniejsze
    > niz za list polecony i wynosi ok 50pln. I nie wazne co bylo w paczce,
    > moglybyc nawet zlote sztabki.

    Zwykla przesylka bez ubezpieczenia jest ubezpieczona do 30 lub 35 funow.
    Jak chcesz miec ubezpieczenie wyzsze to nalezy to oplacic.
    np. nieubezpieczona paczka, pierwsza kalsa to przypuscmy 0.90 funta - ta
    paczka ma ubezpieczenie standardowe do 35 funtow.
    jesli wywylasz cos co jest warte wiecej niz te 35 to zaplacisz np. 1.20
    funta i wowczas masz ubezpieczenie do 150 funtow i tak dalej:)

    > moze 50 tys?
    > mieszasz 2 watki.

    Oferta zwrotu 100% kosztow za wycofanie niegatywa w moich oczach jest fair!
    I powinna zakonczyc spor:)
    Zwlaszcza, ze koszty wysylki to sie tylko tak nazywa a faktycznie (na ebay
    nie wiem jak to jest na allegro) to sa koszty pakowania i wysylki. Czyli
    sprzedawca moze np., powiedziec: wysylka gratis, placisz za zapakowanie:)))
    i to nie podlega zwrotowi, stad moje przekonanie, ze zwrot 100% kosztow za
    negatyw jest rozwiazniem bardzo dobrym dla kupujacego - ma 100% zwrot
    kosztow!
    Ilez razy ja mialem pretensje od klientow, ze na kopercie widnieje 0.65
    funta a ja pobralem za wysylke 2 funty... Ale nikt nie liczy kopert, czasu,
    oplat na ebay i oplat na paypal... dlatego to nie podlega zwrotowi.
    Generalnie w mojej opini kupujacy przegina... Nie wiem o co chodzi, sprawe
    znam powierzcjownie, ale totalnie nie jestem w stanie zrozumiec braku zgody
    na zwrot kosztow za wycofanie negatywa...
    Coraz bardziej nabieram przekonania, ze to wylacznie ba byc takie "a
    dopierdole bo juz" robienie z siebie sam nie wiem kogo... za 150zl...
    W calym watku dowaiadujemy sie, ze burza zaczela sie po 3 tygodniach. Coz,
    ja ostatnio czekalem ponad miesiac na towar z HongKong i to warty duzo
    wiecej. Sprzedajcy napisal, ze towar moze isc dlugo i prosi o ciepliwosc.
    Poczekalem miesiac, mialem po miesiacu pisac do sprzedajcego czy wszystko
    bylo ok z wysylka, kiedy usiadlem do pisania maila listonosz przyniusl
    paczke:) miesiac i tydzien!
    Jesli sprzedajaca nie wyslala towaru to naleza sie jej gromy, bo to nie
    ladnie.
    Jesli wyslala, i zaproponowala zwrot kosztow to uwazam, ze postapila wiecej
    niz uczciwie!