  • Data: 2004-06-06 08:31:26
    Temat: Re: Może trywialne - skręt w lewo na rondzie
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał:

    >Na środkowym i zewnętrznym pasie nie ma strzałek.
    Czyli NIE jesteś zobowiązany prawem do jazdy w ściśle określonym
    kierunku. Używasz je zgodnie z przepisami PoRD.

    >Gdyby było to typowe rondo,
    Nie ma typowych i nietypowych. Albo skrzyzowanie jest tzw. rondem -
    jest znak C-12 lub nie ma go i wtedy nie jest rondem.

    >to mógłbym z nich skręcić w lewo (pojechać prosto jadąc w lewo :),
    Pamiętaj zawsze o przepisach zmiany pasa ruch i o obowiązku jazdy
    najbliżej prawej krawędzi (PoRD).

    >natomiast w praktyce dostałbym za to mandat.
    W praktyce dostaje sie mandat za wykroczenie przeciw przepisom (lub
    czasmi za "niewiedzę" - można wcisnąc kierowcy kit). Ważne, aby je
    znać, bo wtedy wiem za co ten mandat :-)

    Artur Golański