    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 20 Aug 2011 21:30:42 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Mieszkania za złotówkę.

    On Sat, 20 Aug 2011, Marcin Wasilewski wrote:

    > O jakim zadłużeniu piszesz?

    Takim, na podstawie którego sp-nie wyznaczały kwoty przeznaczone
    na "uwolnienie" lokalu z obciążeń.

    > Wiele z uwłaszczonych mieszkań było już dawno spłaconych.

    Jeśli były spłacone to nie ma problemu.
    Powinni ten lokal móc wykupić za koszty przekształcenia,
    i wcale *dodatkowej* złotówki do tego nie trzeba :>

    > Poza tym, jeśli
    > ktoś nawet spłacał jeszcze kredyt to spłaca go w czynszu nadal.

    Niby w jakim czynszu, skoro właściciel CZYNSZU, to zdecydowanie
    NIE PŁACI?
    To co płaci, to są opłaty eksploatacyjne.
    Nie mają *nic* do wartości majątku spółdzielni.

    > W znanych mi
    > spółdzielniach wiem, że przed przygotowaniem dokumentów przez spółdzielnię,
    > spółdzielca nie tylko musiał uregulować wszelkie należności czynszowe

    NIE CHODZI O CZYNSZ!

    Chodzi o *dług spółdzielni* - jeśli taki był, rzecz jasna.
    To że sp-nia domaga się uprzedniego uregulowania należności za okres
    przed wykupem jest oczywiste - nowy właściciel może lokal sprzedać
    i będzie problem.

    > jak również spłacić przypadający na lokal kredyt wraz z odsetkami.

    Powoli.
    Rozróżnić trzeba np. kredyt wzięty na remont budynku, w którym
    już istniały wydzielone lokale, i który to kredyt jest "przypisany"
    do tego budynku, od *innych* długów spółdzielni, które ma...
    spółdzielnia właśnie.

    Może inaczej: na co, oprócz rzecz jasna kosztów obsługi prawnej
    i podatku, były pobierane opłaty przy wykupie lokalu do którego
    ktoś miał sp-cze własnościowe prawo do mieszkania *przed*
    okresem "wykupu za złotówkę"?
    Bo pobierane byly, prawda?
    Sądzisz że "za nic"?

    pzdr, Gotfryd