    Date: Thu, 18 Aug 2011 22:56:16 +0200
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mieszkania za złotówkę.

    (18.08.2011 22:27), "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > Ale, że tak spytam *za co* te odszkodowania ????

    W sensie prawnym: za to że państwo zmusiło spółdzielnie do pozbycia się
    ich majątku,
    W sensie moralnym: za to że państwo zmusiło spółdzielnie do oddania
    mieszkańcom co ich... (duże, duże uproszczenie)

> [...]
    > na tamten czas (wkład czy co tam), płacili czynsze nie czynsze, składki
    > remontowe etc mimo, że blok nie widział remontu praktycznie nigdy ...
    > Kiedyś pytałem na psp właśnie min w kwestii wykupu tego mieszkania
    > (przekształcenia) jak wycenić xx tysięcy złotych z ówczesnego wkładu, i
    > biegły rzeczoznawca od cyferek finalnie wysrał z siebie liczbę
    > odpowiadającą dzisiejszej cenie tego mieszkania. Więc nie kumam tego
    > "złupienia" ... no chyba, że mowa o spółdzielcach bez wkładów (są tacy ?
    > nie wiem, nigdy nie byłem spółdzielcą) ...

    Tak do końca to w sumie nie ma sprawiedliwego rozwiązania. Zostawić te
    mieszkania w spółdzielniach - źle. Oddać za darmo, też źle. Z dwojga
    złego, wolałbym żeby to jednak było "u ludzi". Szkoda że TK nie podziela
    mojego zdania.

    p. m.