  • Data: 2003-12-06 02:48:33
    Temat: Re: List otwarty do M$ - dla zainteresowanych OEM
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message
    news:bqr4m8$ed9$1@inews.gazeta.pl...
    > 1qa2ws rzecze:
    >
    > No nie wiem. Chętnie bym się dowiedział ile zapłaciłem za ten program.
    Nic nie zapłaciłeś. Cena jest za całość i nie można wyceniać pojedynczych
    części.
    Czemu nie próbujesz się dowaidywać ile kosztuje jeden klawisz jak kupujesz
    klawiaturę.
    I nie pieklisz się, że producent klawiatury dorzucił jakiś klawiesz wake up,
    którego ty nie chcesz i nie będziesz za niego płacić i rządzasz obniżenia
    ceny o cene tego klawisza, albo chcesz kupić tą kalwiaturę bez tego
    klawisza.
    A jak ci odmówią to piszesz listy protestacyjne.
    Nie podoba się. Kup inną klawiaturę, która tego klawisza nie ma. Może będzie
    tańsza.

    > Poza tym kupując np. nagrywarkę DVD-R - też w wersji "oem" to ukłon do
    poilkj -
    > dostałem ją razem z programem Studio, Nero, WindDVD i jeszcze jakimś tam
    softem.
    > Wszystkie te programy były okrojone i ja pier...le taką zabawę.
    > Studio 8 np. nie pozwalało robić animowanych menu na płytce DVD, a Win DVD
    miał
    > wyłączoną opcję dźwięku przestrzennego. To po prostu drwina z klienta!
    > To już wolałbym kupić ten złom za połowę ceny bez żadnych tych o
    programów.

    Jak wyżej To szukaj innego producenta. Kto cię zmuszał do kupowanie tej
    nagrywarki za taką cenę z takimi programami.
    Jeżeli uważasz, że ona kosztuje za dużo, to szukaj innej tańszej.

    W jednym miejscu mogę ci przyznać rację. Jeżeli po kupieniu takiej
    nagrywarki okazuje się, że na opakowaniu jest reklamowane oprogramowanie,
    które po zainstalowaniu okazuje się oprogramowaniem okrojonym, to zgodnie z
    ustawą o sprzedaży konsumenckiej
    powinieneś spakować całość do pudełka zanieść do sprzedawcy i złożyć
    kreklamację za niezgodność towaru z opisem.

    > To jaki markowy komputer możesz kupić bez systemu?
    > Ja sobie kompa sam złożę, ale mówimy o przeciętnym Kowalskim..

    Co masz na myśli mówiąc markowy komputer.
    Compaq, HP? I ile przeciętnych Kowalskich takie komputery kupuje.
    To jest umowa między Compaq i HP i Micrsoftem , że uparli się, że każd
    komputer będzie sprzedany z Windowsem.
    Jeżeli masz natomiast na myśli polskie marki, to jakoś nigdy nie miałem
    problemu z kupieniem takiego komputera bez OEMowego Windowsa.
    Sprzedawaca jeszcze się cieszył, że zamiast oemowego żądałem wersji FULL.
    Jego zysk.

    To jest sprawa dla UOKiK jeżeli Microsoft stosuje praktyki monopolisty
    zmuszając firmy do sprzedawania sprzętu razem z Windowsem.

    > Ale to struganie wariata.
    > Ustalamy cenę bandycką na system - 1200 zł - wiedząc, że i tak nikt
    myślący tego
    > nie kupi, a potem robimy lepszą cenę choć nadal przegietą i świrujemy, że
    400 zeta
    > to wielka nasza łaska i rewelacyjna cena.
    > Śmiech na sali! :(
    A kto ci każe korzystać z Windowsa. Nie chcesz nie musisz. Wybierz produkty
    konkurencji.

    > NIE MA żadnych ograniczeń "licencyjnych" oprogramowania OEM bowiem mamy
    > do czynienia z przeniesieniem własności egzemplarza programu, czyli
    sprzedażą
    > jego egzemplarzy, a nie z udzielaniem licencji.
    > Kłania się wyrok z dnia 24 listopada 2003 sygnatura FSA 2/03

    Bez komentarza.

    > Ale to już zupełnie inna para kaloszy.

    A dlaczego. To też Windows.