  • Data: 2021-12-20 07:49:23
    Temat: Re: Lex TVN - okres przejściowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof kw1618" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2021.12.18 o 17:10, A. Filip pisze:

    >https://orka.sejm.gov.pl/opinie9.nsf/nazwa/1389_u/$
    file/1389_u.pdf

    >"[...]dostosują swoją strukturę kapitałową oraz swoje umowy lub
    >statuty do ograniczeń, o których mowa w art. 35 ust. 2 i 3 ustawy
    >zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, w terminie
    >6 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.[...]"

    >wcale nie jest powiedziane, że udziały kupi Orlen.

    wrecz nie moze

    2. Udziały lub akcje w spółce z bezpośrednim lub pośrednim udziałem
    osób
    zagranicznych, zbywane w związku z wykonaniem obowiązku dostosowania,
    o którym
    mowa w ust. 1, nie mogą być przejmowane w celu zbycia lub nabywane
    przez Skarb
    Państwa, spółkę realizującą misję publiczną w rozumieniu art. 2 pkt 8
    ustawy z dnia 16
    grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz. U. z
    2020 r. poz.
    735 oraz z 2021 r. poz. 159 i 255), państwową osobę prawną w
    rozumieniu art. 3 ust. 1-
    3 tej ustawy oraz spółkę z bezpośrednim lub pośrednim udziałem Skarbu
    Państwa.

    3. Czynność prawna dokonana z naruszeniem zakazu, o którym mowa w ust.
    2,
    jest nieważna.

    > Może to kupić dowolny koncern lub biznesmen z Niemiec, Francji,
    > Szwecji, Norwegii itp.

    Norwegii chyba nie - nie jest w UE.
    Ten niedobry niemiecki onet kupi :-)

    >Nie wiem jakie są kary za niedostosowanie sie, bo może być tak, że
    >będą tolerować niewłaściwą strukturę kapitałową, ale będą ciągnąć
    >kary finansowe ze spółek.

    Art. 3. Koncesje udzielone podmiotom, o których mowa w art. 2, które
    wygasają
    w okresie 9 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego przepisu
    zostają przedłużone
    na okres 7 miesięcy od dnia upływu terminu obowiązywania koncesji, a
    trwające w
    stosunku do tych podmiotów postępowania w przedmiocie udzielenia
    koncesji, o
    których mowa w art. 35a ustawy zmienianej w art. 1, ulegają
    zawieszeniu do dnia
    upływu 7 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.

    Art. 4. Ustawa wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia, z
    wyjątkiem art. 3, który wchodzi w życie z dniem następującym po dniu
    ogłoszenia.

    No i w sumie nie bardzo rozumiem - ustawa dotyczy nowych koncesji, czy
    te stare dluzej wazne, zostana uniewaznione po 6 miesiacach, w razie
    nie spelnienia wymogu?

    i jeszcze

    b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
    ,,3. Koncesja może być również udzielona osobie zagranicznej, której
    siedziba lub stałe miejsce zamieszkania znajduje się w państwie
    członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego, pod warunkiem, że
    osoba taka nie jest zależna, w rozumieniu Kodeksu spółek handlowych,
    od
    osoby zagranicznej, której siedziba lub stałe miejsce zamieszkania
    znajduje
    się w państwie niebędącym państwem członkowskim Europejskiego Obszaru
    Gospodarczego.",

    czy KSH zaleznosc rozumie wielopoziomowo?
    Czy wystarczy tylko zrobic druga unijna spolke, ktora bedzie posiadac
    te posiadajaca TVN,
    i sie posrednie posiadanie skonczy ...

    J.