    From: "pissmejker" <p...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kredyt hipoteczny - umowa przedwstępna
    Date: Sat, 5 Nov 2005 11:22:15 +0100

    Użytkownik "Szydlak" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:2b97.0000060f.436be672@newsgate.onet.pl...

    > Dzięki za rzetelną odpowiedź.
    > Co w przypadku, gdy bank lub inna instytucja o podobnym charakterze
    > przyjmie bez
    > zastrzeżeń przedłożone dokumenty, a regulowanie wszelkich zobowiązań
    > wynikających z tych dokumentów i poczynionych na ich podstawie
    > ustaleń/umów
    > będzie się odbywało zgodnie z ustalonymi w nich warunkami, tzn nie dojdzie
    > do
    > złamania/opóźnienia spłat zobowiązań?

    to nie będzie miało znaczenia. Karane jest posługiwanie się takimi
    dokumentami. Jeżeli w wyniku tego wyłudzenia spłacisz wszystko to nie ma to
    zupełnie znaczenia odnośnie popełnienia tego przestępstwa.
    Jeżeli jednak nie spłacisz to to tego jednego przestępstwa dojdzie następne
    wynikające z tego ze nie spłacasz.
    Inaczej mówiąc ukradłeś bo skoro starasz się o kredyt, posługujesz się
    podrobionymi dokumentami i potem go nie spłacasz to od samego początku
    działałeś w zlej wierze i z zamiarem kradzieży
    Moim zdaniem nie warto się tak wystawiać.
    Ostatnio moja koleżanka kupiła (jest w trakcie załatwiania dokumentów)
    mieszkanie na kredyt udzielony przez bank i ma umowę przedwstępną i zaliczka
    była nawet mniej niż symboliczna.
    Wysokość zaliczki 10% jest przyjęta zwyczajowo czyli może być mniejsza lub
    większa