    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jest ochrona wizerunku policjanta?
    Date: Wed, 13 Oct 2021 15:24:13 +0200

    W dniu 13.10.2021 o 15:07, Robert Tomasik napisał:

    > Wskaż mi w ustawie (musiało by to być w Kodeksie Karnym albo Prawie
    > Autorskim) taki kontratyp.

    https://konkret24.tvn24.pl/polska,108/czy-mozna-nagr
    ywac-i-publikowac-policyjne-interwencje-wyjasniamy,1
    012657.html

    Konrad Siemaszko, prawnik z Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, w
    rozmowie z Konkret24 tłumaczy, że Trybunał dopuścił tzw. wyjątek
    dziennikarski. - Jeżeli osoba nagrywająca ma na celu wyłącznie
    "publiczne rozpowszechnianie informacji, opinii lub myśli", jej nagranie
    stanowi wkład dla debaty publicznej (na przykład ma dokumentować
    ewentualne naruszenie prawa), może to robić bez spełnienia obowiązku
    informacyjnego RODO - wyjaśnia Siemaszko.

    Podkreśla, że Trybunał stwierdził, iż ten wyjątek nie dotyczy tylko
    dziennikarzy zawodowych, lecz wszystkich, którzy spełniają powyższe
    warunki. Trybunał wprost przyznał, że wyjątkiem dziennikarskim może być
    amatorskie nagranie mające na celu zwrócenie uwagi opinii publicznej na
    nadużycia policji.

    --
    http://zrzeda.pl