  • Data: 2004-08-10 08:07:14
    Temat: Re: Jak to jest z tymi prowizjami?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 10 Aug 2004, Papik wrote:

    >+ Witam..
    >+ Do rzeczy: w umowie mam,ze ze zlecen bede dostawal 20% sumy.
    >+ Jednak w rzeczywistosci dostaje 20% minus 15%.

    A co jest na rachunku który podpisujesz ?
    I jest to *dokładnie* 15% czy 15,2% ? ;)

    Nie jest przypadkiem tak:
    kwota należna: 1000 zł
    koszty uzyskania: 200 zł
    kwota do opodatkowania: 800 zł
    należna zaliczka podatku: 152 zł (19%)
    do wypłaty: 848 zł

    >+ Na ile zgodne jest to z prawem i jak wyegzekwowac swoje pieniazki?

    Płatnik (zleceniodawca) jest pod groźbą kar pieniężnych i cielesnych
    zobowiązany "obrabować cię" na rzecz Skarbu Państwa ;) - państwo
    postanowiło że nie TY będziesz płacił SWÓJ podatek, ale płatnik *musi*
    ci go zabrać i "zamiast ciebie" oddać Skarbowi. Na pocieszenie - dzięki
    temu nie odpowiadasz ("pod groźbą kar...") za terminową wpłatę tegoż
    podatku.

    >+ Ma ktos jakis pomysl?

    Chcesz szukać kraju w którym nie ma podatków ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd