  • 1. Data: 2007-09-18 08:17:25
    Temat: Re: Jak to jest ?? FUT
    Od: "Rafał D." <j...@g...com>

    PiotRek napisał(a):
    > Zaraz zaraz. Sprzedający zwraca koszty towaru + koszty wysyłki
    > od sprzedającego do kupującego (bo rozumiem, że kupujący
    > takowe poniósł).
    >
    > Natomiast koszt przesyłki w drugą stronę ponosi niedoszły kupujący.
    >
    > To tak tytułem uściślenia. :)

    Moje posty coś nie chcą się lepić do apa. Ewentualnych problemów tym
    razem nie przewidziałem, ale jeżeli wystąpią, przepraszam czytających
    ten post raz jeszcze.

    Podpiszę się pod tym nogami i rękoma.
    Zgodnie z Ustawą*, w razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za
    niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co
    strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że
    zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.

    Dodatkowo, jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się
    od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.

    Błędne jest twierdzenie, że należy zwrócić jedynie koszt zakupionego
    towaru, jednak to częsta praktyka, nawet w przypadku dużych i znanych
    sklepów internetowych; wystarczy poczytać na stronach zasad sprzedaży/w
    regulaminach/zwrotach i reklamacjach.

    Pozwolę sobie na FUT pl.soc.prawo , może ktoś mądrzejszy
    potwierdzi/zaprzeczy, bo z googli niewiele na ten temat można wygrzebać.

    Pozdrawiam,
    Rafał

    * z dnia 2 marca 2000 r.
    o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za
    szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
    (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.)