eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak powinien wyglądać rachunek, który wystawia osoba na umowie zleceniu... › Re: Jak powinien wyglądać rachunek, który wystawia osoba na umowie zleceniu...
  • Data: 2005-02-25 22:35:29
    Temat: Re: Jak powinien wyglądać rachunek, który wystawia osoba na umowie zleceniu...
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <r...@W...onet.pl> napisal(a):
    > Ale juz coś wylukałem w sieci, wzór rachunku który wystawia zleceniobiorca
    > mam, ale zastanawia mnie to czy firma ktorej wystawie taki rachunek moze
    > sobie odpisac to od podatku? I co to jest koszt uzyskania przychodu na
    > rachunku?

    Wiesz, niech najlepiej ten rachunek wygeneruje Ci ta firma, bo może być
    problem, skoro nic nie kapujesz ;-)

    Firma sobie odliczy. Koszt uzyskania przychodu wynosi 20% kwoty, chyba,
    że jesteś w stanie i chcesz udowodnić faktycznie poniesione koszta (na ogół
    nie jesteś i nie chcesz). Podatek liczysz od wypłaty pomniejszonej o koszta.
    Firma wypłaca kasę pomniejszoną o podatek, a gdybyś nie był studentem <26,
    to także pomniejszoną o ZUS.
    --
    Samotnik