  • Data: 2010-04-21 09:29:47
    Temat: Re: Instalacje Zakładu Wodociągów na mojej działce
    Od: "mecenas" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "hipek" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:4bcea7d0$0$17095$65785112@news.neostrada.pl...
    > Na działce na której się mam budować (to jest 1/2 od rodziców) są położone
    > różne instalacje. Do jednej z nich przyznał się Zakład Wodociągów. I
    > jednocześnie zakazał budowy domu w odległości mniejszej niż 5m od rury.
    > Problem w tym, że to wyrzuca przednią elewację domu >30 m od drogi (i
    > bardzo nisko względem niej, bo działka jest pochyła, na dodatek się
    > zwęża). Bliżej drogi domu nie da się postawić bo różne inne rury
    > zaznaczone na planie (w tym nieczynne, ale nie wiadomo czyje) idą pomiędzy
    > 18-25metrem. A domu nie da się zbudować między ulicą a np. 13 metrem. Na
> [...]
    Możesz dużo, o ile ta sieć została połozona bez zgody wlaściciela.
    1. żądać usunięcia ruru;
    2. żądać odszkodowania za bezumowne korzystanie z nieruchomości;
    3. żądać ustanowienia służebności przesyłu oraz opłaty z tego tytułu.

    Możesz też zawrzeć z nimi porozumienie, w którym okreslicie swoje prawa i
    obowiązki.

    Pozdrawiam
    Michał

    PS. Przerabiam taką sprawę w sądzie.