  • Data: 2003-06-10 12:04:13
    Temat: Re: Dzieci na drodze - kogo prosić o "bumpę" (próg na drodze)
    Od: "Maceik Grochowski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A co do garbów to one NIE MAJĄ żadnych plusów.

    A ja twierdze, ze maja. Przejechanie z duza szybkoscia przez taki prog nie
    bedzie mile ani dla siedzacych w pojezdzie, ani dla pojazdu (zerwanie
    tlumika, uszkoszenie wydechu, w extremalnych przypadkach uszkodzenie baku
    lub amortyzatorow) i kazdy kierowca zdaje sobie z tego sprawe. No chyba ze
    uwazasz inaczej. I juz samo uszkodzenie samochodu takiego wariata jest
    plusem, ale progi nie sa po to zeby uszkadzac szybko jezdzace samochody,
    tylko po to zeby smusic kierowce do zwolnienia.

    > Chodzi o zapobiegniecie, a nie karanie juz po jakims wypadku.
    >
    > Z tego co piszesz wynika, że Ci "sportowcy" są z osiedla.

    Nie wiem skad oni sa. Ale jest ich sporo. Nie mowie juz tylko o sportowcach,
    ale takze o narmalnych ludziach (czyt. kierowcach normalnych), ktorzy tez
    czesto przesadzaja z predkoscia na drogach wewnetrznych. Rzcz tyczy sie nie
    tylko jakichs blokowisk, ale takze osiedli domkow jednorodzinnych. Dam
    konkretny przyklad. Osiedle jednorodzinne. Budowanie na planie kwadratu.
    Drogi sa idealnie proste, o dlugosci ok 300 - 400 m. Wczzesniej zasuwaly tam
    samochodziki z naprawde sporymi predkosciami. Po kilku potracechiach
    zainstalowano progi. I te progi "bez zalet", zrbily swoje. Ludzie jezdza
    wolniej, nikogo juz dawno nie potracono. Znajomi ktorzy tam mieszkaja, jakos
    nie narzekaja na te progi, ale wrecz je chwala.

    Pozdraiwam
    Maciek Grochowski