  • Data: 2003-06-10 22:58:25
    Temat: Re: Dzieci na drodze - kogo prosić o "bumpę" (próg na drodze)
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 9 Jun 2003 20:35:53 +0200, "Maceik Grochowski"
    <g...@p...onet.pl> wrote:

    >A ja w tym nic debilnego nie widze, Widze co sie dzieje na osiedlach,
    >zwlaszcza jesli kilka techno-koksow siedzi w jakims maluch-tuning i szpanuja
    >przed laskami. Moj mlodszy brat kiedys ledwo uskoczyl przed takim kolesiem,
    >ktory wylecial z zakretu. Zal ci auta czy co? Usuniecie wgniecienia po
    >czlowieku by cie i tak wiecej kosztowalo niz zuzycie amortyzatorow.

    "- Na nich nie ma sposobu - twierdzą mieszkańcy
    Okazuje się, że progi zwalniające zamontowane jakiś czas temu na
    uliczkach w Nowym Bieżanowie wcale nie są przeszkodą dla młodych
    kierowców samochodów. Wręcz przeciwnie - wydaje się, że gdy na
    liczniku mają ponad 50 km na godzinę - to po osiedlu jeździ się im
    najlepiej.
    Osiedlowe uliczki w Nowym Bieżanowie są przeważnie wąskie - po jednej
    stronie stoją ciasno poupychane na parkingach samochody, a po drugiej
    chodniki, uczęszczane przez mieszkańców.
    - To właśnie na tych osiedlowych dróżkach niektórzy osiedlowi
    pseudorajdowcy urządzają sobie wyścigi. Te wyścigi, które mają na celu
    pokazanie, kto szybciej wjedzie na próg - to już codzienność - oburza
    się jeden z mieszkańców bloków przy ulicy Heleny.
    - Tak, jakby te progi były dla nich jeszcze większym wyzwaniem.
    Najgorsze jest jednak to, że oni wcale nie zwracają uwagi na
    przechodniów. Często hamują przed nimi z piskiem opon. Sama byłam
    świadkiem takiej sytuacji - opowiada Iwona Wilk, mieszkanka Nowego
    Bieżanowa.
    - Potrafią tak wjeżdżać na progi, aby samochód podskoczył jak
    najwyżej. Jakiś czas temu, pod moim blokiem młodzi ludzie urządzili
    sobie konkurs - kto wyżej podkoczył na progu przed blokiem, ten
    zbierał największe brawa. Dzieci bały się wracać do domu. Kiedy
    śmiałem zwrócić młodzianom uwagę na ich zachowanie - zaczęli się
    zachowywać bardzo agresywnie. Ostatnio była kolejna edycja konkursu.
    Niestety, znowu dowiedziałem się gdzie sobie mogę iść. Co mogę
    poradzić sam przeciwko tylu młodym ludziom? - pyta mieszkaniec bloku
    przy ulicy Heleny. Młodzi ludzie są bezkarni, jeśli zobaczą gdzieś
    policyjny radiowóz - chowają się lub na chwilę znikają. W chwilę
    później z powrotem są na ulicy i przyczyniają się do dewastacji progów
    i osiedlowych uliczek. (MF)"

    Gazeta Krakowska 02-11-18