    From: jedrus <j...@w...btx.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dlaczego prawo chroni oszustów..?
    Date: Fri, 04 Nov 2011 00:57:38 +0100

    W dniu 2011-11-03 22:09, Robert Tomasik pisze:

    > Po drugie koncepcja wpisania numeru PESEL z sufitu jest moim zdaniem
    > karkołomna. MON ma dostęp do PESEL i nie sądzę, by nie sprawdzono takich
    > danych.

    MON powiadomił mnie, że nie analizują wniosków awansowych.
    Dostają z UdsORiK listę przedstawionych do awansu i tam mnie skierowali.

    > Wykluczasz, ze gość ma również polskie obywatelstwo albo
    > przynajmniej kartę stałego pobytu, przy wydaniu której nakładany jest
    > PESEL? Po za tym, by mówić o przestępstwie, to trzeba jeszcze dowieść,
    > że odnośny sprawca dokonał tego świadomie. Może w tym tkwi problem.

    Hmmm, nie babrał bym się w tym gdyby nie fakt, że facet nie figuruje na
    liście kombatantów tego środowiska, mieszkał i nadal mieszka na Ukrainie
    a Polskie obywatelstwo wykluczają Ukraińcy z tej samej miejscowości.
    Jak twierdzą, pracował na jakimś stanowisku państwowym które wyklucza
    podwójne obywatelstwo.
    Dowieść przestępstwo mogła prokuratura ale najwyraźniej im się nie
    chciało i w ogóle co ja od nich chcę skoro nie jestem osobą uprawnioną.

    Nie rozumiem po co w takim razie istnieje:

    art. 304
    § 1. Każdy dowiedziawszy się o popełnieniu przestępstwa ściganego z
    urzędu ma społeczny obowiązek zawiadomić o tym prokuratora lub Policję.
    Przepis art. 191 § 3 stosuje się odpowiednio.

    Przepisu z ostatniego zdania nie mogę znaleźć w sieci i nie wiem o co
    może chodzić.

    --
    jedrus
    Kresowy Serwis Informacyjny http://ksi.kresy.info.pl/