    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy wypłaty "pod stołem" są już legalne dla pracownika?
    Date: Wed, 22 Mar 2023 13:46:27 +0100
    <1...@4...net>
    <6419f547$0$19624$65785112@news.neostrada.pl>

    On Tue, 21 Mar 2023 19:19:52 +0100, cef wrote:

    > No ale w zasadzie co pracodawcę obchodzi udział
    > podatku w pensji pracownika? Płaca jest kosztem brutto

    Pracownika niby nic, ale jesli ma oficjalny przychód,
    i nie ma oficjalnych kosztów na wynagrodzenia, to płaci podatek
    dochodowy, według swojej skali. Czyli liniowej.

    Czyli nieduzo go to kosztuje.

    > i jako taka czy jesteś obciążony 19% czy więcej jest
    > jakimś elementem kosztów. A pracownikowi może się opłacać,
    > przy tym samym wyniku finansowym pracodawcy brać do ręki fizycznie więcej.
    > Jakoś tak się dziwnie składa, że jak miałem wgląd w księgi
    > prowadzone usługowo przez kilka podmiotów, to na listach płac w firmach
    > prowadzonych przez OF (niezleżnie czy skala czy liniówka)
    > królowała pensja minimalna. W spółkach już bardziej realnie to wyglądało.

    Owszem, na tym to do niedawna polegało - pracownik był zatrudniony
    na minimalną pensje, a wiecej dostawał "pod stołem".

    Ale ... jaka branża, jaki region - moze te OF rzeczywiscie zatrudniały
    na minimalną pensje ...

    J.