    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy urlop na Żadanie może być udzielony w sobotę?
    Date: Tue, 27 Mar 2007 22:05:22 +0200

    W wiadomości news:1174986114.068465.102610@y80g2000hsf.googlegrou
    ps.com
    a...@o...pl <a...@o...pl> pisze:

    > Mam pytanie bo pracuje w trybie 12 na 24 godziny i mam szychty zarówno
    > w soboty i niedziele w ramach dni pracy. Czy wobec tego jesli mi
    > przypada dniowka w sobote moge w ten dzien wziasc urlop na zadanie?
    > Jesli nie to czy moge w jakis inny sposob procz chorobowego wymusic na
    > pracodawcy zeby ten dzien mialem wolny?
    Odpowiadam nie ma mozliwosci wziasc dzien wolny kiedykolwiek nawet na
    zadanie. Zeby ten dzien miales wolny to mozesz wymusic ale potem do wieznia
    mozesz pojechales za to.

    Urlopu nie możesz "wziąść", bo nie ma takiej czynności. Możesz go jednak
    wziąć w trybie art. 167^2 KP, czyli skorzystać z tzw. urlopu na żądanie.
    Sobota nie ma tu nic do rzeczy, urlopu udziela się w dni, które są dla
    pracownika dniami pracy zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu pracy
    (art. 154^2 §1 KP ).

    --
    Jotte