    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Czy pozbycie się milionów Polaków nie uratowało RP3?
    Date: Sat, 27 Nov 2021 00:35:50 GMT

    On 2021-11-25, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    > Ja profesor SGH zbalcerowicz (UW) wkopał Polskę w bezrobocie 20%+ to
    > potem kolejnym rządom wystarczyło iść najmniejszą linią oporu. Żeby nie
    > było: IMHO tak z pół miliona (z trzech milionów AFAIR) wyjechałoby po
    > włączeniu do UE nawet bez tego ciężkiego drugiego zbalcerowania.

    I sądzisz, że ta emigracja wynikająca z tego bezrobocia to elektorat
    anty-tuskowy? Emigracja RP2 (pre 89') jest wyraźnie propisowska (i
    podobnym) od zawsze. Emigracja post 89 jest generalnie pro-po (i
    podobnym) i MZ wynika to z tego, że emigrowali ludzie korzystający z
    otwarcia się Polski i na Polskę po zmianie ustroju, a nie
    post-pgr'owskie społeczności nie mogące się znaleźć w liberalnym
    koncepcie gospodarki Balcerowicza. Akurat ta frakcja została i wychowała
    kolejne pokolenie, czego efektem jest m.in. dojścoe pisu do władzy.

    Tak, że serio nie sądzę, że pozostanie tych emigrantów (post 89') w
    kraju zawaliłoby RP3. Raczej wręcz przeciwnie.

    --
    Marcin