  • Data: 2021-11-30 17:50:39
    Temat: Re: Czy ratowanie zachęca uchodźców?
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.11.2021 o 10:43, Olin pisze:

    > Robert Policmajster twierdzi, a ja mu bezgranicznie wierzę, że migranci
    > jadą do Niemiec po socjal.

    No bo tak jest. Na początku dostają kasę za samo przebywanie w
    Niemczech, potem muszą zapisać się na kurs j.niemieckiego, a jak mają
    dzieci to zapisać je do szkoły powszechnej. Za to jest dodatkowa kasa,
    dzieci nawet nie muszą się jakoś specjalnie przykładać do nauki, ważne
    żeby uczęszczały do szkoły. Po jakimś czasie wypada iść do roboty, ale
    bez znajomości j.niemieckiego ciężko coś ciekawego dostać, więc znowu
    należy się social. I tak można samemu bądź z rodziną przeżyć w Niemczech
    kilkanaście lat.

    > Przecie im go nie dadzą bez rejestracji i tych
    > wszystkich zdjęć.

    No oczywiście.

    > Jak się nie dadzą złapać albo sami nie zgłoszą do
    > urzędów, to nici z dolce vita na koszt niemieckiego podatnika.

    Przede wszystkim nie mogą się dać złapać na granicy/przejściu
    granicznym, bo wiadomo skąd przybyli do Niemiec.

    > Może Robert wyjaśni, co trzeba zeznać, żeby nie odesłali do Polski.

    A mogę ja?
    Umowy z Schengen mówią mniej więcej tak, że to kraj stowarzyszony, na
    którym imigrant po raz pierwszy postawi stopę ma mu udzielić lub omówić
    azylu, ale ma go zarejestrować. To się wiąże z pobraniem odcisków,
    zdjęciami i rejestracją w systemie Schengen. Nawet jak taki uchodźca
    dostanie azyl w jakimś kraju, to nadal nie może swobodnie przekraczać
    granic wewnętrznych w Schengen, przede wszystkim nie jest obywatelem
    strefy Schengen, no ale nie może też starać się o socjal w innym kraju
    niż ten co go przygarnął.
    Imigranci bardzo dobrze o tym wiedzą, dlatego nie przekraczają granicy
    na legalnych przejściach, nie mają ze sobą żadnych dokumentów albo mają
    nielegalne. Wszystko po to żeby nie dać się złapać i zarejestrować w
    krajach, którymi nie są zainteresowani. No a jak już zostaną jednak
    złapani, to żeby ich nie deportować do krajów z których przybyli.
    Dlatego blokujemy przed tą całą watahą granicę z Białorusią, bo i tak na
    nas spadłyby koszty ich utrzymania i późniejszych ekstradycji, każdy
    następny kraj strefy Schengen i tak ich do nas odeśle.

    > Mówią, że cyklon ich zassał i spadli akurat w Raichu?

    Mogą też zeznać, że Allah zrzucił ich na Alexanderplatz, chooj wie jak,
    ale zrzucił. Jak Niemcy nie mają dowodu skąd przybył uchodźca to dają
    wiarę na taki zrzut i wypłacają socjal.