  • Data: 2003-07-09 09:48:24
    Temat: Re: Czy Wam się to podoba ??? Urlop na żądanie.
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > [...o urlopie na żądanie...]
    > Zdaje się że zastosowałeś radosną twórczość :) w stylu na który
    > u pań redaktorek się oburzasz: czyżby urlop zaliczał się do
    > "nieobecności" (usprawiedliwionych lub nie) ?
    > To pracownik który dostał "normalny" urlop u ciebie w firmie
    > powinien *oprócz* wpisu do karty urlopowej jeszcze jakieś
    > "zawiadomienie o nieobecności" przedstawiać ? ;)

    Smoliczku ...... jasneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    art. 152 KP par. 1 Pracownikowi przysługuje prawo do corocznego,
    NIEPRZERWANEGO, płatnego urlopu wypoczynkowego, zwanego dalej urlopem.
    art 162 KP Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części, w
    takim jednak przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie
    mniej niż 14 kolejnych dni kalendarzowych.

    Z powyższych art. kodeksowych pracownik występuje z wnioskiem, ma się
    rozumieć dla celów dowowych ... na piśmie :))))))))))))))))))))))))))
    Uważam tutaj, że jeśli Ty Smoliczku u Siebie nie przestrzegasz tej
    procedury, to masz poźniej w dupe od pracowników ...... brak dowodów dla
    sądu o porozumieniach z pracownikami ......a po pierwsze to kara boli, a po
    drugie, to pracownicy dostaną amnezji ... zwłaszcza zwalniani a sąd skłania
    się w kierunku pracowników, przybraku dwodów na piśmie, twierdząc, że
    racodawca ma większe mozliwości wprowadzenia sądu w błąd. :)))))))))

    > A jeśli nie - to skąd inne traktowanie "4-dniówki" ? :)
    > Nie, nie twierdzę że w stanie prawnym obowiązującym w .pl
    > mamy "normalnie". Przecież można w ten sposób zrobić legalny
    > strajk bez legalnego strajku :>, wystarczy że przypadkiem
    > wszyscy pracownicy uznają iż jutro "mają potrzebę"... :]
    > Niemniej - tą "nieusprawiedliwioną nieobecnością w czasie
    > urlopu" nastroiłeś mnie optymistycznie :), przebiłeś ustawodawców :)

    Tutaj ..... to chyba jednak znowu nadstawie dupe do bicia ..............
    chociaż mógłbym jeszcze ratować się paragrafami z tego rozporządzenia ......
    a właściwie to fragmentem pierwszego i całym drugim:

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
    w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania
    pracownikom zwolnień od pracy.
    (Dz. U. z dnia 30 maja 1996 r.)

    § 1. Przyczynami usprawiedliwiającymi nieobecność pracownika w pracy są
    zdarzenia i okoliczności określone przepisami prawa pracy, które
    uniemożliwiają stawienie się pracownika do pracy i jej świadczenie, a także
    inne przypadki niemożności wykonywania pracy wskazane przez pracownika i
    uznane przez pracodawcę za usprawiedliwiające nieobecność w pracy.
    § 2. 1. Pracownik powinien uprzedzić pracodawcę o przyczynie i przewidywanym
    okresie nieobecności w pracy, jeżeli przyczyna tej nieobecności jest z góry
    wiadoma lub możliwa do przewidzenia.

    Chodzi mi tutaj o fragment par 1........ :)))))))
    "a także inne przypadki niemożności wykonywania pracy wskazane przez
    pracownika i uznane przez pracodawcę za usprawiedliwiające nieobecność w
    pracy"
    przecież te inne przypadki to ...... urlop :))))))) na żądanie..... hihihi

    pozdrowienia
    fart