  • Data: 2013-10-14 12:54:35
    Temat: Re: Brat wyłudził (?) milion, da się coś zrobić?
    Od: kashmiri <k...@l...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

    > W dniu 2013-10-14 12:30, kashmiri pisze:

    > To-żeś se dobre miejsce wybrał :)
    > Nie chcę niesłusznie przekreślać pozostałych, ale jeśli odpisze Ci
    > Liwiusz albo Danusia (uważaj na ew. podszywających się), to ich rady
    > będą sensowne. Moje - niekoniecznie, łącznie z niniejszą :)

    Cenię każdą opinię, która pomoże mi rozeznać się w temacie.
    Oczywiście mam też ogromny szacunek do prof. @Liwiusza i @Danusi.

    > Sorry - jeśli Twój pierwotny list nie jest ściemą i flejmem, to macie
    > tęgi problem.

    Nie jest. Niestety.
    (Nie jestem trollem - od blisko 10 lat pisuję na usenecie, zawsze pod tym samym
    nickiem. Ta sprawa jest autentyczna.)

    > Zeznanie pod przysięgą, to w amerykańskich filmach. U nas jest
    > "pouczenie o odpowiedzialności za fałszywe zeznania", ale nie dotyczy
    > oskarżonego (jemu wolno kłamać i nic mu za to nie grozi), a tylko świadków.

    A to ma być sprawa cywilna czy karna? Tzn. czy brat ma być "oskarżonym"?

    > Na moje oko na początek można użyć US jako psa. Potem, na żądanie ew.
    > sądu US będzie musiał udostępnić co dłużnik zeznał w US, a tutaj też się
    > odpowiada za nieprawdę.

    To może być bardzo dobry hint, dzienks.

    > Przy tak grubej sprawie o tak trudno przewidywalnych dalszych kosztach
    > kilkaset zł na prawnika na początku, to doprawdy małe piwo.

    Prawda. Tylko że ten prawnik, którego znajoma się pytała, nie chciał się podjąć, a
    ona ogromnie to przeżyła i teraz mówi, że "chciałaby zapomnieć". Choć ja widzę, że
    nie ma czym dzieci nakarmić, i w końcu napisałem na grupę.

    k.