  • Data: 2010-02-18 10:49:20
    Temat: Re: Blokada kół na terenie prywatnym legalna? Ja chyba śnię
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (18.02.2010 08:16), badzio wrote:

    > Troche dziwne. Dotychczas mialem wrazenie ze takie dzialania sa
    > nielegalne (vide watki o nieogrodzonym parkingu i pobieraniu za niego
    > kase). Jedyne co moze zrobic wlasciciel terenu to np wywiesic cennik
    > typu 'pierwsze 30min gratis, pozniej 100zl/godz parkowania' i scigac
    > delikwentow z powodztwa cywilnego. Ale nie maja prawa nalozyc blokady
    > na samochod tak samo jak nie maja prawa wziac kluczykow w zastaw.
    > Dziennikarze cos pokrecili, policmajstrzy niedouczeni czy tez ja
    > jestem w bledzie?

    Z jednej strony też mi się tak wydaje, ale z drugiej strony - czym się
    różni (w sensie prawnym) założenie blokady od niepodniesienia szlabanu
    na wyjeździe?

    Powiedzmy że nie zakładają blokady, tylko na wyjeździe jest szlaban i
    podniosą go dopiero jak uiścisz 300zł. Tak jak na normalnym płatnym
    parkingu (tylko opłaty nieco wyższe).

    p. m.