  • Data: 2003-01-21 23:04:52
    Temat: Re: Bezprawne urzycie pieczątki
    Od: "JarekT" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeśli ta pieczątka którą wyrobił była z imieniem nazwiskiem wcześniejszego
    > dyrektora lub takową się posługiwał czy posługuje, to jest to faktycznie
    > fałszerstwo.
    > Innych się nie używa (np. z określeniem samego stanowiska służbowego)
    > W przypadku jednak tego dokumentu wystawiającym jest osoba pod nim
    > podpisana, która powinna sprawdzać każdy podsuwany jej dokument, ponieważ
    > działa na podstawie pełnomocnictwa(upoważnienia) udzielonego jej przez
    > konkretną osobę - dyrektora z imienia i nazwiska. Z dniem odwołania czy
> [...]

    Kurczę, chyba coś niejasno opisałem. Sbróbuję doprecyzować.

    Dyrektor obejmuje stanowisko z dniem 1 marca. Ma swoją imienną pieczątkę
    (dyrektorską).
    Następnie sporządza akt powierzenia stanowiska służbowego (15 kwietnia), do
    czego ma prawo, jako urzędujący dyrektor.
    Dotąd zgodnie z prawem.
    Ale datuje je na 27 lutego! Czyli na dzień, kiedy jeszcze nie był
    dyrektorem, a więc nie mógł nie tylko nikogo mianować, ale nie mógł też
    posługiwać się pieczątką dyrektora.
    Dodam, że osoba mianowana tym aktem de facto pełniła tę funkcję od 1 marca,
    co odzwierciedla m.in. lista płac.

    No jaśniej nie umiem, chodzi mi o to, że osoba posługiwała się pieczęcią
    dyrektora PRZED objęciem tej funkcji i jakie to rodzi skutki prawne.

    Pozdrawiam
    Jarek