eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoArbitraż w Sztokholmie stanął za Gazpromem w kwestii Gaz za Ruble czyli Putin Siłą Wyższą › Re: Arbitraż w Sztokholmie stanął za Gazpromem w kwestii Gaz za Ruble czyli Putin Siłą Wyższą
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Arbitraż w Sztokholmie stanął za Gazpromem w kwestii Gaz za Ruble
    czyli Putin Siłą Wyższą
    Date: Mon, 21 Nov 2022 12:12:08 +0100

    On Fri, 18 Nov 2022 23:23:31 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]

    Sluza jak sluza - caly zalew jest plytki i zamulony.
    Poglebiaja tor wodny do Elbląga, ale to jest syzyfowa praca.
    W sensie - trzeba caly czas odkopywac.

    Port w Elblągu tez ponoc niezbyt duzy i niezbyt głęboki.

    Podobno duze porty chetnie by sie pozbyly "drobnicy".
    No coz - poczekamy, zobaczymy.

    Jeszcze w dawnych czasach w Elblągu robiono jakies turbiny,
    ktore z racji wymiarow ciezko sie transportuje drogami.
    Ale juz nie robią.

    Ja tylko z dawnych lat pamietam wycieczke wodolotem Hel-Gdansk.
    A moze Gdynia?

    Bydle bylo szybkie, i prawie całą trase pokonalo w pol godziny.
    Niestety - drugie tyle zajmowalo przeplyniecie przez port,
    na małym gazie ... no ale dla statkow to chyba nie argument.

    > Praktycznie każda inwestycja w ostatnich latach odbywa się na zasadzie,
    > że pod pretekstem potrzeb w tym najczęściej równiez
    > moralno-patrotycznych, daje się komuś (wąskiej grupie) zarobić.
    > Publiczne potrzeby praktyczne nie mają większego znaczenia, bo zawsze
    > znajdą się dobrze opłaceni eksperci, którzy je potwierdzą. Możnaby
    > ogłosić konkurs, która ze sztandarowych inwestycji ostatnich lat miałą
    > jakikolwiek wymierny efekt ekonomiczny dla kogoś innego niż osób
    > biorących w niej bezpośredni udział.
    > Mierzeja?

    Zarobilo na tym konsorcjum N.V. Besix SA z Belgii i NDI SA z Sopotu,
    ktore zaoferowalo najnizsza cene.
    https://www.ndi.pl/o-grupie

    Kto mial na tym zarobic i jak?
    Prezes nie doczekal
    https://www.se.pl/trojmiasto/zmarl-polski-gigant-biz
    nesu-budowal-w-zasadzie-wszystko-wielki-dorobek-aa-i
    6MA-jXU1-w3yL.html

    > Izera?

    No, pare osob niewatpliwie dostalo tam ciekawe etaty, ale znow - chyba
    nie za duzo.

    Kapital zakladowy EMP to raptem 70 mln, a przeciez trzeba bylo
    zaplacic kontrahentom sporo. Chyba, ze przez Niemcow przeplynelo.

    > CPK?

    znow - na razie chyba niewiele zrobiono i niewiele wydano.
    Sens tego jest taki sobie, ale moze wpisuje sie w marzenia Prezesa.

    No chyba, ze o to chodzi
    https://youtu.be/KkZcgWUzbG4?t=100

    No coz - we Wroclawiu powstal Stadion. Za miliard.
    Nie wiem, kto tam mial zarobic, ale chyba nie zarobil, bo sie
    wykonawca zmienil.
    No - prezes miejskiej spolki stadionowej chcial zaczal od zakupienia
    sobie wypasionego SUVa. Za darmo pewnie tez nie pracowal, ale stadion
    wybudował.

    J.