  • 1. Data: 2003-02-28 19:52:31
    Temat: Ratowanie komisariatu
    Od: "Enceladus" <e...@N...gazeta.pl>

    Witam.

    W mojej miejscowości z powodu braku funduszy ma zostać zlikwidowany
    komisariat. Abstrakcją wydaje mi się funkcjonowanie ponad 20-tys miasta bez
    komisariatu policji, stąd też moje pytanie - w jaki sposób zgodny z prawem
    mieszkańcy mogą dofinansować komisariat (chodzi o remont budynku) ?

    --
    Enceladus.

  • 2. Data: 2003-02-28 20:02:58
    Temat: Re: Ratowanie komisariatu (OT)
    Od: Wojciech Szweicer <p...@w...onet.pl>

    On 2/28/2003 8:52 PM, Enceladus wrote :
> [...]
    > komisariatu policji, stąd też moje pytanie - w jaki sposób zgodny z prawem
    > mieszkańcy mogą dofinansować komisariat (chodzi o remont budynku) ?

    Nie jestem prawnikiem i nie wiem.
    Ale taka naszla mnie watpliwosc, czy warto? Wladze sie przyzwyczaja, ze
    nie ma funduszy i ze mieszkancy dofinansowuja i za rok bedzie dokladnie
    to samo.
    To wlasnie - niestety - stalo sie z Wielka Orkiestra Swiatecznej Pomocy,
    gdy rok temu minister zdrowia powiedzial(a? - nie wiem kto nim jest, a
    sam tekst czytalem w gazecie), ze "WOSP stanowi wazny punkt w budzecie
    MZiOS". Stalo sie tak, ze rzad poczul sie w pewnym sensie zwolniony z
    obowiazku finansowania sluzby zdrowia (czy ten obowiazek jest sluszny,
    czy nie, to inna sprawa). Ale jak napisal p. Korwin-Mikke: moze zniesc
    wszystkie podatki i niech Orkiestra gra codziennie, na wojsko, policje,
    szkoly itd.?...
    - Szwejk

    --
    E-mail: | Moja strona o I Wojnie Swiatowej: |
    wszwejk | http://www.wielkawojna.prv.pl |

  • 3. Data: 2003-02-28 20:08:18
    Temat: Re: Ratowanie komisariatu
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Enceladus" <e...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > stąd też moje pytanie - w jaki sposób zgodny z prawem
    > mieszkańcy mogą dofinansować komisariat (chodzi o remont budynku) ?

    Utworzy stowarzyszenie zwykłe zapisując w statuciku odpowiednie cele
    działania. Zebrać kasę chętnych do wsparcia pracą własną. Nachodzić radnych
    i waszego burmistrza aby zadbał o pomoc w takiej szczytnej sprawie. I
    wreszcie napisać skargę do Komendanta Głównego Policji
    Sposobów jest jeszcze kilka tylko czy znajdziesz odpowiednie wsparcie bo z
    tym w narodzie jest coraz trudniej.

    Stan_Z

  • 4. Data: 2003-02-28 20:14:28
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Wojciech Szweicer" <p...@w...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie jestem prawnikiem i nie wiem.
    > Ale taka naszla mnie watpliwosc, czy warto? Wladze sie przyzwyczaja, ze
    > nie ma funduszy i ze mieszkancy dofinansowuja i za rok bedzie dokladnie
    > to samo.

    Niestety ale mam podobne przeczucie co do sprawy. Jednak może nie warto tak
    myśleć i świat wówczas będzie piękniejszy.

    Stan_Z
    Tylko bogate społeczeństwo tworzy bogate państwo.

  • 5. Data: 2003-02-28 21:12:30
    Od: "Marek Adamczyk" <e...@N...gazeta.pl>

    Stan_Z <s...@g...pl> napisał(a):

    > Niestety ale mam podobne przeczucie co do sprawy. Jednak może nie warto tak
    > myśleć i świat wówczas będzie piękniejszy.

    Nie chodzi mi o dyskusję nad zasadnością tego działania (w tym przypadku może
    się okazać że ma ono sens), tylko o to czy można coś takiego formalnie
    przeprowadzić. Z tego co wiem policja nie może chyba np. przyjmować darowizn
    itp. może da się to zrobić inaczej ?

    --
    Enceladus

  • 6. Data: 2003-02-28 22:31:48
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    > Z tego co wiem policja nie może chyba np. przyjmować darowizn
    itp. może da się to zrobić inaczej

    A czemu by nie mogła tylko to zależy od kogo i w jakiej formie. Jeśli
    obywatele jakiegoś zakątka naszego kraju zechcą zbiorowym i anonimowym
    wysiłkiem wesprzeć istnienie takiego komisariatu to niech to czynią. Nie
    można natomiast czynić tego w sposób, który może wskazywać na próbę
    korumpowania policjantów Jak już pisałem wcześniej załóżcie stowarzyszenie
    mieszkańców lub miłośników waszego miasteczka którego celem statutowym
    będzie wspieranie bezpieczeństwa w waszej małej ojczyźnie i poprzez swojego
    niedawno wybranego burmistrza ustalcie formę pomocy. Niech i on stanie się
    członkiem waszego stowarzyszenia tylko nie dawajcie mu władzy w nim by nie
    było podejrzeń o jw. i niech to będzie jak najszersze poparcie oddolne.

    O rany tylko czy wybrani niedawno wasi przedstawiciele zechcą was poprzeć?

    Stan_Z
    Obywatele mają prawo do wspierania działań zmierzających do zwiększenia
    bezpieczeństwa.

  • 7. Data: 2003-02-28 22:59:50
    Od: "Enceladus" <e...@N...gazeta.pl>

    Stan_Z <s...@g...pl> napisał(a):

    > A czemu by nie mogła tylko to zależy od kogo i w jakiej formie. Jeśli
    > obywatele jakiegoś zakątka naszego kraju zechcą zbiorowym i anonimowym
    > wysiłkiem wesprzeć istnienie takiego komisariatu to niech to czynią. Nie

    Pisałeś o stowarzyszeniu zwyczajnym - wydaje mi się że takie stowarzyszenie
    nie może zbierać funduszy (popraw mnie jeśli się mylę :-) )

    --
    Enceladus

  • 8. Data: 2003-02-28 23:24:58
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    > Pisałeś o stowarzyszeniu zwyczajnym - wydaje mi się że takie
    stowarzyszenie
    > nie może zbierać funduszy (popraw mnie jeśli się mylę :-) )

    Wg. mnie nie ma tu ograniczenia gdyż ustawa o stowarzyszeniach tego nie
    zabrania a wręcz przeciwnie ujmuje to jako normalny zakres prowadzonej
    działalności

    USTAWA

    z dnia 7 kwietnia 1989 r.

    Prawo o stowarzyszeniach.

    Art. 33. 1. Majątek stowarzyszenia powstaje ze składek członkowskich,
    darowizn, spadków, zapisów, dochodów z własnej działalności, dochodów z
    majątku stowarzyszenia oraz z ofiarności publicznej.

    2. Stowarzyszenie, z zachowaniem obowiązujących przepisów, może przyjmować
    darowizny, spadki i zapisy oraz korzystać z ofiarności publicznej.

    Art. 34. Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą, według
    ogólnych zasad określonych w odrębnych przepisach. Dochód z działalności
    gospodarczej stowarzyszenia służy realizacji celów statutowych i nie może
    być przeznaczony do podziału między jego członków.

    Art. 35. Stowarzyszenie może otrzymywać dotację według zasad określonych w
    odrębnych przepisach.

    Jedyny wyjątek jeśli dobrze pamiętam stanowi zbiórka publiczna która jako
    taka musi posiadać zgodę organu na terenie którego będzie się odbywać
    (Ustawa z dnia 15 marca 1933 r. Dz. U. z dnia 31 marca 1933 r. z
    późniejszymi zmianami)

    Stan_Z